Web Analytics Made Easy - Statcounter

گونه جدیدی از کنه‌ها در جریان انجام پژوهش‌های مرتبط با پایان‌نامه دکتری از سوی دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز کشف شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تمرکز دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها روی پروژه‌های پژوهشی، تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه‌ای معمولا دستاورد‌هایی را در پی دارد به نحوی که شاهد کشف گونه‌های جدید گیاهی و جانوری در مناطق مختلف کشورمان هستیم و این بار این کشف مربوط به گونه جدیدی از حشرات (کنه) است که توسط دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارا فرحی، دانشجوی دکتری دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز است که موفق به کشف گونه جدیدی از کنه‌ها (Trachygamasus karuni) شده است.

این دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز، در جریان انجام پژوهش‌های مرتبط با پایان‌نامه دکتری، در نمونه‌برداری‌های متعددی که در اهواز و نواحی اطراف آن داشته است موفق به کشف گونه جدیدی کنه از خانواده Parasitidae در جهان شده است.   بیشتر بخوانید: حشره جدید از خانواده ریشکداران (تریپس) در دانشگاه ایلام کشف و ثبت جهانی شد
کنه‌های خانواده Parasitidae شامل بسیاری از گونه‌های مهم شکارگر است که عموماً در روی زمین و در بقایای مواد آلی مانند کود، کمپوست و مواد در حال پوسیدن و نیز سایر زیستگاه‌ها زندگی می‌کنند و از بندپایان کوچک‌تر و نماتود‌ها تغذیه می‌کنند و نقش مهمی در چرخه غذایی و چرخش مواد و انرژی‌دارند.
این‌گونه جدید که متعلق به جنس ترکیگاماسوس (Trachygamasus) است، با توجه به اینکه در نواحی مختلفی در نزدیکی رودخانه کارون جمع‌آوری‌شده است به نام کارونی (karuni) نام‌گذاری شده است. این پژوهش با همکاری پروفسور ویتالینسکی محقق لهستانی انجام‌شده و نتایج آن در شماره ۴۷۰۶ مجله زوتاکسا (Zootaxa) به چاپ رسیده است.
تاکنون ۱۴ گونه از این جنس در دنیا شناسایی‌شده که در نواحی مختلف دنیا پراکنده‌اند. گونه کارونی تاکنون فقط از نواحی اطراف اهواز جمع‌آوری‌شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز گونه های حشرات پایان نامه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

با گزارش ماجرای ناپدیدشدن دانشجوی جوان به پلیس که به‌گفته دوستانش فردی باهوش و نخبه بود، تحقیقات برای یافتن ردی از وی آغاز شد تا اینکه صبح دوشنبه یکی از دشت‌بانان در پای کوه‌های سرچشمه، چشمش به خودرویی افتاد که در دامنه کوه رها شده بود. هیچ‌کس در اطراف خودرو نبود و در‌های آن باز بود و همین باعث شد که مرد دشت‌بان با کلانتری ۱۴سرچشمه تماس بگیرد و ماجرا را اطلاع دهد.

به گزارش همشهری،  علیرضا محمدی، دادستان رفسنجان گفت: با حضور مأموران پلیس در محل معلوم شد که خودروی مورد نظر متعلق به دانشجوی گمشده است. به این ترتیب تیمی از مأموران پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و عوامل گشت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان راهی آنجا شدند و به جست‌وجو برای پیدا کردن جوان گمشده پرداختند. آن‌ها در جریان جست‌وجوهایشان در این منطقه از هلی‌شات استفاده کردند و در نهایت متوجه جسدی شدند که در ارتفاعات سرچشمه رها شده بود.

وی ادامه داد: وقتی مأموران به محل رهاشدن جسد رفتند، معلوم شد که قربانی همان دانشجوی جوان است و با حضور بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان جنایی در محل حادثه، تحقیقات ادامه یافت و در حال حاضر ۲ مظنون تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده، موارد به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟