Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن قاسمپور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فصل صید امسال از بیستم مهرماه آغاز شده است ،افزود : این میزان صید شامل 42 هزار و 462 کیلوگرم ماهی سفید، 37 هزار و 536 کیلوگرم کفال ، یک هزار و 821 کیلوگرم کپور و 3 هزار و 78 کیلو سایر انواع ماهیان استخوانی است.

وی با اشاره به اینکه صیادان بندرکیاشهر برای صید این میزان از ماهیان استخوانی یک هزار و 687 مرتبه پره کشی انجام داده اند، گفت : ماهیان استخوانی صید شده در سه مرکز اصلی ماهی فروشان شهر بندری کیاشهر، کوی امام بندرکیاشهر و دستک به خریداران عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قاسمپور، هم اکنون یک هزار نفر از صیادان بخش بندرکیاشهر در 11 شرکت تعاونی پره صیادی این شهرستان فعالیت دارند و صیادی یکی از منابع مهم درآمد آنان به شمار می رود.

وی ادامه داد : هر یک از پره های صیادی در بخش بندرکیاشهر با استفاده از تعدادی قایق موتوری، تراکتور و  همچنین یک کرجی که به وسیله آن ادوات صیادی چون تور در آن حمل می شود به صید ماهیان استخوانی می پردازند.

قاسمپور با اشاره به اینکه روشهای صید ماهیان استخوانی در 37 کیلومتر از نوار ساحلی بخش بندرکیاشهر به صورت سنتی است،اظهار داشت: تجهیز شرکت های تعاونی پره صیادی این شهرستان به امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز با هدف کاهش هزینه های صیادی ضروری است.

صید ماهیان استخوانی در سواحل این بخش تا بیست و پنجم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان است.

برچسب‌ها سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شیلات ایران سازمان شیلات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله بخش ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با رئیس و معاونان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای چهار پروژه شیلاتی استان که شامل ایجاد شهرک ماهیان زینتی، ایجاد مجتمع های آبزی پروری در حاشیه اهرچای تا قره سو، امکان سنجی ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری حاشیه قزل اوزن و گیوی چای اعتبارات لازم اخذ شده است.

وی طرح های مطالعاتی حوزه شیلات در شهرک سامیان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در خصوص شهرک ماهیان زینتی و پرورش زالو و جلبک کارهای شاخصی انجام شده و با راه اندازی این طرح می توان تولید و پرورش ماهیان زینتی را به ۱۶میلیون قطعه ارتقا داد.

مدیرکل شیلات استان تولید جلبک در حوزه دانش بنیان را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه کشورمان در این خصوص وارد کننده است با تحقق برنامه مطالعاتی و اجرای آن می توان نه تنها نیاز کشور را تامین کرد بلکه طبق این مطالعات تا ۶۰ تن جلبک از مزارع استان برداشت کرد.

اله بخش خواستار توجه ویژه به بحث آموزش در حوزه شیلات شد و افزود: با توجه به توسعه این صنعت در استان اردبیل آموزش حوزه شیلات هم ضروری به نظر می رسد چرا که لازم است به صورت علمی هم به این حوزه ورود پیدا کنیم.

کد خبر 6098258

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا