Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه «خواب در مرداب» مجموعه آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌های مبتنی بر آبرنگ «حسن روح‌الامین» روز جمعه ۲۲ آذرماه ۹۸ ساعت ۱۶ در نگارخانه ی پردیس باغ موزه هنر ایرانی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی باغ موزه ی هنر ایرانی، نمایشگاه «خواب در مرداب» که اولین نمایشگاه آثار دیوراما در ایران به شمار می‌آید، با حضور جمعی از هنردوستان و علاقه مندان به این هنر گشایش یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این نمایشگاه مدل سازان ضمن تحسین مجموعه ی آثار دیوراما به ارائه نقطه نظرات و تبادل نظر  پرداختند.

گفتنی است؛ دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره‌های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می‌گذارند. این آثار، گاه در محفظه‌های شیشه‌ای در موزه‌ها به نمایش درمی‌آیند و گاه در اندازه‌های کوچک‌تر توسط مدل‌سازها و علاقه‌مندان در منازل یا مجموعه‌های شخصی نگه‌داری می‌شوند.

در بیانیه نمایشگاه «خواب در مرداب» آمده است: «تجربیات انسان در زمان شکل می‌گیرد و از طرفی، دگرگونی در پدیده‌ها و تبدیل در صور و طبیعت نیز در بستر زمان است؛ هنرمندان مجموعه «خواب در مرداب» با آگاهی درونی از زمان، در تلاشند تا به بازتعریف رویدادهایی از گذشته بپردازند؛ از این‌رو، مجموعه پیش‌رو دلالت بر رویدادهایی در گذشته دارد اما بقایای آن در اکنون و آینده همچنان قابل مشاهده است؛ به همین دلیل هم صورتی از رویدادها بر ما نمایان می‌شود که دال بر عدم پایداری اجسام و تأثیر زمان بر آن است.

مسلم علم زاده دانش آموخته ی رشته ی گرافيك از دانشگاه شاهد، کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز که فعالیت هنری خود در زمینه ی گرافیک و تصویرسازی از سال 1383 آغاز نموده، ماکت هایی  با محوریت جنگ جهانی دوم (سال های بعد از جنگ جهانی دوم) را در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نمایش گذاشته است. این مجموعه روایتی است از بازمانده های جنگ بشر، که طبیعت آنها را در خود یا بخشی از خود، مدفون کرده است. وی فعالیت حرفه ای خود را در زمینه ساخت مدل و دیوراما از اواخر سال 1395 آغاز کرد.

حسن روح‌الامین دانش‌آموختۀ رشتۀ نقاشی است که فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینۀ تصویرسازی از سال 82 آغاز و 5 نمایشگاه  انفرادی تصویرسازی برگزار کرد. اما موازی با تصویرسازی، به علاقۀ خود نیز مشغول بود. او در فاصلۀ سال‌های 95 تاکنون توانسته نمایشگاه‌هایی از هنرش را در آلمان، فرانسه، بلژیک، کانادا، عراق و ایران برگزار کند. در حراج دهم تهران بیشترین نرخ رشد را اثری از او از مجموعۀ عصیان از آن خود کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه پردیس باغ‌ موزه ی هنر ایرانی، به نشانی: خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی مراجعه نمایند.

 

 

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم قرآن شیراز خبرگزاری شبستان روزنامه استان بوشهر فعالیت های مسجدی باغ موزه ی هنر ایرانی گشایش نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز

در این نمایشگاه همچنین شرکت‌هایی در قالب نمایندگی از کشور‌های چین، کره، تایوان و آلمان در زمینه انواع ابزارآلات ساختمانی، دستی و برقی، دستگاه‌های جوش و برش، چسب‌های صنعتی و ساختمانی و چوب، تیغ‌های برش حضور دارند.

 
این نمایشگاه از ۱۲الی ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان