Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، بانک آینده، در سال «رونق تولید»، با هدف تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و تثبیت و ایجاد اشتغال، علاوه بر پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید، از منابع داخلی خود نیز به واحدهای تولیدی معرفی شده از سوی کارگروه‌های استانی، تسهیلات اعطا کرد. در همین راستا، طبق آخرین صورت‌جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اعلام گردید؛  بانک آینده، ۷۵ درصد از کل تسهیلات از محل تبصره (۱۸) در استان را پرداخت کرده است و در طرح «رونق تولید»، رتبه نخست را از حیث تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی، به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، توجه بانک آینده به رونق تولید و استمرار روند افزایشی پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان بخش صنعت، معدن و تجارت استان تهران و تلاش و مساعدت همکاران آن بانک را قابل تقدیر دانست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات بانکی بانک آینده شبکه بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، به منظور گسترش تأمین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از «برات الکترونیکی» که طی بخشنامه شماره (۲۸۳۹۶۲‏‏/۰۰) مورخ (۲۹/‏۰۹/‏۱۴۰۰‬) به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه‌ای و فناورانه و با همکاری بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیاتی شد؛ به عبارت دیگر نخستین «برات الکترونیکی» توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.

در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام کنند.

براساس این گزارش؛ «برات الکترونیکی» سندی غیر کاغذی است که با درخواست «برات الکترونیکی» دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده «برات الکترونیکی» یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برخی از مزایای برات الکترونیکی بدن شرح است:

- قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی - امکان صدور «برات الکترونیکی» تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار - معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی - امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر «برات الکترونیکی» یا دو بار گردش در زنجیره

با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آنها فراهم شده است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس بخشنامه مورخ (۲۶/‏۰۱/‏۱۴۰۳)‬ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان «برات الکترونیکی» توسط شبکه بانکی در سال‌جاری پیش بینی شده است که می‌تواند در کنار سایر ابزارهای تأمین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش مؤثری در تحقق «اهداف شعار سال» ایفا کند.

کد خبر 6088501 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!