Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پیرو مطالعات درحال انجام از سوی گروه ایتالیایی که با هماهنگی سفارت ایتالیا در حاشیه غربی و جنوبی کشور ایران انجام پذیرفته و همچنین به واسطه اقدامات صورت‎گرفته از سوی مجموعه مدیریتی پایگاه جهانی سازه‎های آبی شوشتر، شرایطی برای حضور سرمایه‎گذاران ایتالیایی و اعضای سفارت ایتالیا در بافت تاریخی شوشتر و بازدید از شیوه‎های تولید انواع صنایع دستی موجود در شوشتر فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نظر به این‎که مسیر و استان‎های قابل بازدید این گروه که از پیش توسط سفارت ایتالیا، استان‎های کردستان، کرمانشاه، خوزستان و فارس پیش‎بینی شده و در استان خوزستان نیز بازدید از آثار جهانی شوشتر، چغازنبیل و شوش در دستور کار قرار گرفته بود، سعی شد تا مدت زمان بیشتری از حضور این گروه در استان و به خصوص شوشتر برنامه‎ریزی شود تا این گروه ضمن بازدید از آثار سیزده‎گانه سازه‎های آبی تاریخی، با بافت تاریخی و نوع معماری، آداب و رسوم، اقامت‎گاه‎های سنتی و سایر ظرفیت‎های این شهر کهن نیز آشنا شوند تا به تبع آن در انتخاب محل سرمایه‎گذاری تأثیر مثبت‎تری داشته باشد.

بهادری با اشاره به دیدگاه این کارشناسان نسبت به جاذبه‎های گردشگری بیان داشت: از آنجا که هدف این گروه نگرش جمعی به مؤلفه‎های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و... بود و از طرفی نیز به دلیل گستردگی پهنه شهری و آثار متعدد موجود در آن، امکان بازدید و معرفی تمام داشته‎های این دیار کهن فراهم نبود، سعی کردیم تا با بهره‎گیری از وقت‎های اضافه جلسه‎ای را در خانه تاریخی مرعشی به عنوان دفتر پایگاه جهانی سازه‎های آبی برگزار کنیم و آثار ملموس و ناملموس را با استفاده از تصاویر، متون و همچنین کلیپ‎ معرفی نماییم.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر ادامه داد: در بازدید به عمل آمده از شوشتر، قلعه سلاسل، نهر داریون و کَت‎های موجود، خانه مستوفی، خانه‎های سرابی، مقدم و مرعشی، آسیاب‎ها و آبشارها، بند میزان، سرای افضل و بافت تاریخی شوشتر به همراه صنایع دستی ویژه شهرستان در معرض دید هیات پیش‎گفته قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازه های آبی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار فرماندار فردوس و شهردار و اعضای شورای اسلامی اسلامیه، آب و هوای مطلوب باغشهر اسلامیه را یک ظرفیت مهم خواند و گفت: از این ظرفیت بسیار ارزشمند باید در زمینه تقویت گردشگری باغشهر اسلامیه استفاده شود. 

او سرمایه گذاری شهرداری در این زمینه را ضروری خواند و افزود: ورود به‌ این موضوع می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بینجامد.

به گفته قناعت درآمد پایدار شهرداری در توسعه خدمات شهری و جلب رضایت مردم بسیار مؤثر است و با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها به ویژه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: کار دولت، تسهیل شرایط است و آنچه حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای را رقم می‌زند، جذب سرمایه گذار است.

بیشتر بخوانید

ثروت افزایی در کشور با توسعه پایدار معادن

 او با بیان اینکه شهرداری باید برای جذب سرمایه گذار برنامه ریزی ویژه داشته باشد، ایجاد پارک خطی را از طرح‌هایی عنوان کرد که می‌تواند با سرمایه گذاری شهرداری و جذب سرمایه گذار در این زمینه به توسعه بخش گردشگری شهر کمک کند.

براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، شهرداری اسلامیه از شهرداری‌های برتر استان در جریان تولید درآمد‌های کوششی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • شعار فارسی ایتالیایی‌ها: مرگ بر اسرائیل!
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود