Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد بر اهمیت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در توسعه مشاغل دانش‌بنیان برای مددجویان تاکید کرد و گفت: کمیته امداد حلقه اتصال مراکز علمی و دانشگاهی در انجام پژوهش‌های مساله‌محور است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در همایش هفته پژوهش که با حضور روسای دانشگاه‌های شریف و آزاد اسلامی و چند تن از اساتید و پژوهشگران در حوزه‌های مختلف برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: طبق اساسنامه کمیته امداد، شناسایی نیازمندان برای ارائه خدمات، یکی از ماموریت‌های کمیته امداد است که این مسئله جز با روش‌های علمی و پژوهش‌های کاربردی میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطالعاتی در حوزه خط فقر و جغرافیای فقر در کمیته امداد در حال انجام است، اضافه کرد: این مطالعات در ۳۱ استان کشور انجام شده و در ادامه، باید جغرافیای فقر با آمایش سرزمینی تطبیق داده شود تا با توجه به اقلیم و شرایط خاص هر استان، راه حل‌های مبتنی بر پژوهش دیده شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تحصیل ۳۷۵ هزار دانش‌آموز و بیش از ۷۰ هزار دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد در مقاطع مختلف تحصیلی، ادامه داد: این دانش‌آموزان و دانشجویان، امانت‌هایی هستند که با حمایت کمیته امداد در آینده جامعه فرهیختگان کشور را تشکیل می‌دهند و در هر سنگری که قرار بگیرند، خدمتگذار خواهند بود.

بختیاری بر ضرورت توانمندسازی مددجویان تاکید کرد و گفت: در مقوله توانمندسازی نیاز به مدل‌های جدید داریم و باید کار مطالعاتی بیشتری انجام شود که به همین منظور کمیته امداد همکاری با هیئت‌های اندیشه‌ورز را آغاز کرده است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای توان فکری مددجویان افزود: توانمندسازی تنها ایجاد اشتغال و تامین مسکن نیست بلکه باید به مددجو این اعتماد به نفس و توان فکری را بدهیم که می‌تواند روی پای خود بایستد.

رئیس کمیته امداد استفاده از پتانسیل اساتید و دانشگاه‌ها را در تعریف روش‌های نوین توانمندسازی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه شریف و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می‌توانند کمک بسیاری داشته باشند و کمیته امداد قصد دارد تا حلقه اتصال مراکز علمی و دانشگاهی در انجام پژوهش‌های مسئله‌محور باشد.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد بدون مشارکت و همراهی مردم نیکوکار در انجام مسئولیت‌های خود موفق نخواهد شد، گفت: از کل بودجه کمیته امداد حدود ۴۶ درصد از منابع دولتی تامین می‌شود و مابقی از محل مشارکت مردم و خیران است و باید تدبیری اندیشیده شود تا مردم در مدیریت این نهاد نیز مشارکت کنند.

در ادامه این همایش، محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف، کمک به محرومان و عبور از شرایط اقتصادی فعلی کشور را مستلزم تعامل دستگاه‌های دولتی با نهادهای علمی دانست و گفت: امروز به دانشگاهی نیاز داریم که جامعه محور و اثربخش در اجتماع باشد.

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف با ۱۲ هزار دانشجو باید بتواند از طریق تدوین پایان‌نامه‌های مساله‌محور مشکلی را از جامعه حل کند و دین خود را ایفا کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: کمیته امداد حلقه اتصالی را میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایجاد کرده و باید از این ظرفیت به ویژه در حوزه اشتغال دانش‌بنیان نیازمندان و سرمایه‌گذاری در ایده‌های دانشجویان استفاده کنیم.

در پایان این همایش تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد با دانشگاه‌های آزاد اسلامی و صنعتی شریف در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زمینه کارآفرینی برای مددجویان این نهاد به امضا رسید.

همچنین سامانه مدیریت دانش در کمیته امداد با هدف کسب مزایای رقابتی، جلوگیری از افت دانش و پیشگیری از خروج دانش کارکنان پس از بازنشستگی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «خیر و احسان» به عنوان یک پژوهش قرآن‌محور برنامه پایانی همایش هفته پژوهش کمیته امداد بود که با حضور تدوین‌کنندگان این اثر پژوهشی انجام شد.

انتهای پیام/4046/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد مراکز پژوهشی سید مرتضی بختیاری مشاغل دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی