Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در مجمع عمومی مجالس آسیایی به ترکیه سفرکرده بود، امروز(یکشنبه، 24 آذر) پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، گفت: اجلاس مجالس کشورهای آسیایی از سوی تهران ابداع شده است که جلسات آن در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نقش و آینده آسیا، چنین اجلاسی مستمراً در حال پیشرفت است، به‌طوری که اعضای آن نسبت به سال‌های گذشته فعال‌تر شده‌اند و کشورهای آسیایی امنیت پایدار منطقه را در گرو همکاری با ایران می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس اظهار داشت: از موضوعات مهم اجلاس مجمع مجالس آسیایی این بود که دنیای امروز احتیاج به چندجانبه‌گرایی دارد و باید از ظرفیت قطب‌های مختلف که یکی از آنها آسیاست، استفاده شود.

لاریجانی با اشاره به مباحثی که در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی مطرح شد، گفت: محور اصلی اجلاس، همگرایی کشورهای آسیایی بود.

وی اضافه کرد: کشورهای حاضر در این اجلاس نسبت به سال‌های گذشته همسنخ‌تر و به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند و هر چند فرمت‌ها یک شکل نیست، اما دریافته‌اند که از نظر اقتصادی باید با هم کار کنند و برای ایجاد امنیت در منطقه از ظرفیت‌ها استفاده کنند، از این رو گرایش‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شده است.

رئیس مجلس با اشاره به دستاوردهای دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی در ترکیه، اظهار داشت: درباره همکاری‌های اقتصادی با رئیس مجلس ملی ترکیه صحبت‌هایی انجام شد که نشان می‌داد نگاه‌ها مثبت است، همچنین راه‌های گسترش این همکاری‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که دو طرف باید پیگیر آن باشند.

لاریجانی، رایزنی در مسائل منطقه‌ای با توجه به نقش‌آفرینی ایران و ترکیه را دیگر محور گفت‌و‌گو با رئیس مجلس ملی ترکیه توصیف کرد و افزود: همچنین از این فرصت یک روزه برای دیدار با رؤسای مجالس برخی کشورهای حوزه خلیج فارس که دوست ما هستند، استفاده شد و مذاکراتی در زمینه اقتصادی و همین‌طور برخی مسائل منطقه‌ای با آنها صورت گرفت.

وی تأکید کرد: گرایش کلی این اجلاس این است که با همکاری ایران، امنیت پایدار در منطقه به‌وجود بیاید، بر همین اساس کشورهای عضو، رفتار آمریکایی‌ها را در مورد نادیده‌انگاری ایران نمی‌پذیرند و به بیان‌های مختلف می‌گویند که باید روابط نزدیک امنیتی و اقتصادی با ایران داشته باشند.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده و ظرفیت‌ها را به نحو احسن فعال کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاریجانی مجمع عمومی مجالس آسیایی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

در دیدار «محمدحسن حبیب ‌الله‌زاده»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با خانم «زهرا زومروت سلجوق»، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی پیرامون توسعه همکاری‌ها میان ایران با این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

 به گزارش ایسنا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت استفاده از نتایج تحقیقات این مرکز و تبادل و انتقال تجربیات کشورهای اسلامی در حوزه‌های مربوطه، خواستار افزایش همکاری‌ها و بهره‌ مندی بیشتر کشورمان از خدمات این نهاد سازمان همکاری اسلامی شد .

 وی همچنین بررسی امکان تعریف پروژه‌های مشترک با سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی و نیز مشارکت در پروژه‌های آن مرکز را از دیگر زمینه‌های افزایش همکاری‌ها دانست.

خانم زهرا سلجوق، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی نیز با برشمردن برخی از زمینه‌های کاری آن مرکز در حوزه‌های مختلف، برای افزایش همکاری‌ها با کشورمان در زمینه‌های مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد .

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی، حوزه‌های فعالیت این سازمان را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها با درخواست کشورهای عضو دانست و با اشاره به تجارب ارزشمند کشورمان در برخی از حوزه‌های فعالیت این مرکز بین المللی، آمادگی این نهاد برای  ارتقای همکاری و مناسبات کشورمان را اعلام کرد .

براساس این گزارش، مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که بر اساس مصوبه هشتمین نشست وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی (طرابلس) تاسیس و از اول ژوئن ۱۹۷۸ فعالیت خود را در آنکارا آغاز کرد.

 مهمترین وظایف این نهاد جمع آوری، پردازش و انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی - اجتماعی برای استفاده کشورهای عضو، مطالعه و ارزیابی تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو به منظور ارتقای همکاری میان کشورهای اسلامی و نیز سازماندهی برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای کشورهای عضو و اهداف کلی سازمان همکاری اسلامی  است .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم