Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:22:07 GMT

به دنبال تیم‌سازی قرائت قرآن در سطح بین الملل هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۱۷۱

به دنبال تیم‌سازی قرائت قرآن در سطح بین الملل هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رونمایی از کد دستوری و پوستر جشنواره چهاردهمین دوره تلاوت مجلسی ویژه انتخاب قاری برتر جمهوری اسلامی ایران، با حضور داوود جعفری دبیر جشنواره تلاوت های مجلسی سید حسین موسوی بلده ریس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، سید محسن بلده قاری برجسته و پیشکسوت قرآنی  امروز ۲۴ مهر ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای این نشست که با تلاوت سید حسین موسوی بلده آغاز شد، داوود جعفری دبیر جشنواره تلاوت های مجلسی در خصوص روند برگزاری چهارده دوره این جشنواره گفت:به عنوان یک نهاد مردمی و دلسوز برای احیای جلسات سنتی و ظهور منویات رهبری در جهت ترویج و تبلیغ قرآن جلسات و جشنواره های قرآنی، جلساتی را پایه گذاری کردیم.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره تلاوت های مجلسی با هدف تقویت بنیه جلسات کشور و ایجاد شورانگیزی شکل گرفته است، افزود: این جشنواره ابتدا در دل حسینیه صاحب الزمانی(عج) شکل گرفت. از همان ابتدا برنامه ای بلند مدت و پنج ساله در نظر گرفتیم و امیدواریم جشنواره را به عنوان یک جشنواره رسمی و ملی معرفی کنیم.

جعفری ادامه داد:جشنواره تلاوت های مجلسی در ابتدا با جلسات قرآن شهر تهران آغاز شد و تعدادی از اساتیدی که می توانستند تلاوت مجلسی داشته باشند در این جلسات تلاوت کردند و شرکت کنندگان نیز از میان آنها برترین قاریان را انتخاب کردند.در اوایل ده دوره موفق بودیم برای اینکه نوجوان‌های که بستری برای آنها فراهم نبوده در مسابقات مختلف شرکت کردند در آنجا خودشان را نشان دادند.

دبیر جشنواره چهاردهمین دوره تلاوت های مجلسی در خصوص این جشنواره گفت:دوره دهم   تا مرحله سیزدهم ۱۶ استان را به جشنواره اضافه کردیم. چهاردهمین دوره را در سطح ۳۱ استان برگزار کردیم.

وی اظهار داشت:در مرحله چهاردهم چند مرحله را برای برگزاری آماده کردیم در مرحله شهرستانی بیش از ۶۳ شهر متولی برگزاری مرحله مقدماتی استانی  بودند که در این سطح افرادی  توسط مستمعین انتخاب شده و به مرحله استانی معرفی شدند.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی مدیران استانی و کارشناسان قرآنی وزارت ارشاد در برپایی این جشنواره سطح استانها گفت:مدیران استانی ارشاد در جهت حمایت و هم اندیشی جلسات استانی هماهنگی خوبی انجام دادند. افرادی که در این جشنواره شرکت کردند خودشان از جامعه قرآنی بودند که یا قاری بودند و یا دارای موسسات قرآنی که از این سو توانستند جلسات را به خوبی اداره و راهبری کنند.

جعفری افزود:در حال حاضردر ۲۱ استان مرحله مقدماتی را طی کرده و تا پایان آذر تمام نمایندگان استانی معرفی خواهند شد. این افرادی که به عنوان نماینده هر استان معرفی می شوند نیز مراحل فنی را طی کردند و آرامش خود را برای تلاوت بدست آوردند که از سوی مردم انتخاب شدند.

این مدیر قرآنی با تاکید براینکه ۵ و ۶ دی ماه سال جاری مرحله فینال فینالیست ها خواهد بود، اذعان کرد:۵و ۶ دی ماه سال جاری برگزیدگان استانی در پنج نقطه مرحله کشوری در شهرستان‌های اطراف تهران از جمله  رباط کریم، دماوند، پاکدشت، اسلامشهر و شهریار مهمان ما خواهند بودو به رقابت خواهند پرداخت تا نفر اول این دوره از مسابقات مشخص شود.

وی با تاکید براینکه منتخبان این دوره بر اساس رای مردم هستند افزود: در طول جشنواره شاهد حضور  قرا بین المللی بودیم و از آنجایی که میخواستیم افرادی که کمتر معرفی شده و کمتر شناخته شده در زمینه تلاوت هستند بستری برای ظهور و بروز داشته باشند بدون حضور در مرحله شهرستانی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد و با افرادی که منتخب مردمی استان ها هستند به رقابت میپردازند.

جعفری با اعلام تفاوت این دوره با دوره های قبل اظهار داشت:تفاوتی که جشنواره تلاوت مجلسی با مسابقات دیگر دارد رتبه بندی برگزیدگان است که در بعضی از مسابقات افرادی از شهرستانها می آیند و دست خالی برمی‌گردند.

در مرحله کشوری تنها دو رتبه داریم یکی رتبه اول و بقیه افراد رتبه های دوم را شکل  خواهند داد. که بدین ترتیب حفظ و جایگاه و شان قاری حفظ خواهد شد و جشنواره تلاوت های مجلسی در دوره های بعدی جایگاه رسمی در ایو نت های قرآنی ملی پیدا خواهد کرد.

 وی با اعلام این نکته که تا کنون فجر قرآنی در کشور نداشته ایم افزود: تاکنون فجری به اسم قرآن نداشتیم و سه سالی است که جشنواره را به سمت فجر تلاوت پیش برده ایم تا قاری جمهوری اسلامی را از دیدگاه مردم معرفی کنیم.

وی با اعلام اینکه تنها کمک ارگان ها و نهاد ها ۱۵ میلیون تومان از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بوده است تصریح کرد: مکاتباتی با معاونت قرآن داشتیم تا فجر تلاوت قرآن را با حضور فینال فینالیستها در سالن برج میلاد برگزار کنیم که این امر در سالهای بعدی با تفاوت بیشتری اجرا خواهد شد.

جعفری با اعلام استفاده از تکنولوژی روز در این جشنواره اذعان کرد: از آنجایی که می خواستیم با بروز ترین وجوه تکنولوژی بهره ببریم کد دستوری از سامانه ای دریافت کردیم و تا کنون عددی فراتر از انتظار ما دریافت شده است و میتوانیم بگوییم برای اولین بار جذب مخاطب میلیونی،جهت  انتخاب قاریان برتر را شاهد هستیم.تمام تلاشمان را می‌کنیم که جذب حداکثری  در حوزه قرآنی رقم بخورد و هر آن کس که با قرآن ارتباط دارد می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد

وی در ادامه تاکید کرد: نگاهمان برای جشنواره تلاوت های مجلسی نگاه انفرادی نخواهد بود ما به دنبال تیم سازی تلاوت قرآن و قراء در سطح دنیا   به عنوان تیم قرائت هستیم. تا به این صورت اگر قرار است هدیه داده شود به همه تیم اعطا شود و اگر قرار است امتیازی داده شود به همه تیم داده شود به این صورت همه امتیازات به یک نفر آن هم نفر اول مسابقات بین‌المللی تعلق نمی‌گیرد.

جعفری از برگزاری دوره پانزدهم جشنواره تلاوت‌های مجلسی به صورت بین‌المللی خبر داد و گفت: در این راستا مکاتباتی با نهادهای مختلف از جمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، اداره کل سیاسی وزارت کشور، وزارت خارجه، جامعه المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتیم. در همین راستا امسال ۱۵ نفر از سفرای کشورهای اسلامی در جشنواره فجر اطلاعات شرکت می‌کنند و امیدواریم این جشنواره دوره بعد در ۱۵ کشور برگزار شود.

سپس سید محسن موسوی بلده به عنوان پیشکسوت قرآنی به دلایل و اهمیت تلاوت قرآن پرداخت و سپس سید حسین موسوی بلده نیز به نقش شورای عالی قرآن شهرداری تهران پرداخت.

در انتهای این نشست نیز از پوستر چهاردهمین دوره جشنواره تلاوت های مجلسی رونمایی شد.

کد خبر 4798481

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی تلاوت قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جعفري نشست علمی فلسفه کنفرانس بین المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هفته پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت های قرآنی آیت الله جوادی آملی گام دوم انقلاب جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران کانون اندیشه جوان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما(از تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی )فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن مستقل صنعتگران و بازرگانان ترکیه «موسیاد» ترکیه درباره توقف تجارت ترکیه با رژیم اسرائیل گفت: ما با هیچ کشوری در منطقه خود به دنبال خصومت و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم در جغرافیای خود شاهد درگیری، خون و اشک باشیم.

اردوغان ادامه داد: عواقب این اقدام را با هماهنگی و مشورت با دنیای تجاری خود دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اینجا فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد که ترکیه واردات و صادرات با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان