Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:28:45 GMT

حلقه مفقوده دولت اطلاع رسانی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۳۸۳

حلقه مفقوده دولت اطلاع رسانی است

ایسنا/بوشهر معاون وزیر ارشاد عنوان کرد: اطلاع رسانی علاوه بر اینکه قشری از مردم را به خود مرتبط می کند موجب شفافیت عملکرد دولت هم می شود، در واقع دولت تلاش می کند و خدمت رسانی می کند ولی متاسفانه حلقه مفقوده آن اطلاع رسانی است.

لادن حیدری ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی استان بوشهر گفت: امروزه بیشتر فعالیت ها منوط به تبادل اطلاعات است، بخشی روزنامه نگاران و اصحاب فرهنگ و هنر و بخش دیگری که نیازمند تبادل اطلاعات برای فعالیت های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما نیز سال هاست که دسترسی آزاد به اطلاعات به تصویب رسده و وزارت فرهنگ متولی آن است.

وی اظهار کرد: آزادی اطلاعات به جستجو، انتقال، انتشار، دریافت آزادانه اخبار و اطلاعات برمی گردد و حقوق شهروندی جدید نیز بر سه پایه اقتصاد آثار، حقوق بشر و دموکراسی مستقر است که رکن شاخص دموکراسی را چرخش آزاد اطلاعات می دانند. و از این بابت کشور ایران سال هاست که به این موضوع مقلد شده و برای تبادل اخبار و اطلاعات و پاسخگویی به مردم خود را در معرض امتیاازدهی و سوال و جواب مردم قرار داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه این فرهنگ هنوز در دستگاه های اجرایی به طور کامل نهادینه نشده اما پیش بینی شده اس و به نظر می رسد که در سال های آتی با گستره رسانه ها دولت بیش از پیش مکلف به پاسخگویی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد تاکید کرد: اطلاع رسانی علاوه بر اینکه قشری از مردم را به خود مرتبط می کند موجب شفافیت عملکرد دولت هم می شود. در واقع دولت تلاش می کند و خدمت رسانی می کند ولی متاسفانه حلقه مفقوده آن اطلاع رسانی است.

شفافیت باعث می شود فساد به حداقل برسد

حیدری عنوان کرد: عملا دولت هایی که بر موضوع اطلاع رسانی تمرکز نکرده و توجهی به  این موضوع نداشته باشند در بحث رضایتمندی مردم لطمه بیشتری می خورند. یعنی اگر مردم از کلیه اتفاقات و اقدامات در دستگاه های اجرایی، وظایف به انجام رسیده، نارسایی ها و موانعی که برای انجام وظایف وجود دارد بی اطلاع باشند، مسلما دولت نخواهد توانست رضایتمندی مردم را جلب کند.

وی ادامه داد: عملکرد اطلاع رسانی، شفافیت و ارائه کارنامه واقعی دستگاه ها باعث می شود که فساد به حداقل برسد، جریان آزاد اطلاعات از طریق رسانه ها مبادله شود، اعتماد مردم افزایش پیدا کند و دولت پاسخگو باشد.

معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: امروزه دسترسی آزاد به اطلاعات یک حق است، و مردم در قبال این حق اجازه مطالبه از دولت دارند و دولت تکلیف به پاسخگویی دارد. خوشبختانه دولت در اطلاع رسانی اهتمام کافی به خرج داده است، و مردم در جریان کار و همکاری دولت با مردم و ارائه خدماتشان قرار می گیرند.

این مسئول یادآور شد: در جلسه امروز به واقع علاوه بر گزارش فعالیت ها و عملکرد دستگاه ها و با تاکیدات دکتر خورشیدی، معاون استاندار بوشهر، جلسه امروز را فراتر از شورای اطلاع رسانی دیدم، یعنی به نظر می رسد که یک شورای همفکری و یک اتاق فکر است که علاوه بر اطلاع رسانی به عموم مردم رسالت تبادل اطلاعات را بر عهده دارد و دقیقا راهکارهای خوبی اتخاذ می شود و هم افزایی دستگاه ها را موجب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی روزنامه نگاران حقوق شهروندی دولت حقوق بشر ايران دموکراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی