Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@09:06:17 GMT

اخطاریه هواشناسی درباره سیلابی شدن مسیل‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۶۹۴

به گزارش ایسنا، بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی فردا (۲۵ آذرماه) بارش باران در نیمه جنوبی خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمالی خلیج فارس، نیمه غربی چهار محال و بختیاری، هرمزگان حداکثر بین ۵۰ تا ۸۰ میلیمتر و در جنوب لرستان، ایلام، جنوب کرمانشاه، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان و جنوب کرمان حداکثربین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر و بارش برف در ارتفاعات  لرستان و چهار محال و بختیاری بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه‌شنبه (۲۶ آذرماه) بارش باران در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان حداکثر بین ۵۰ تا ۹۰ میلیمتر، در جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز حداکثر بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر، در جنوب یزد، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و بارش برف در استان‌های کردستان، همدان، زنجان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و غرب اصفهان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵سانتیمتر رخ می‌دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، بارش تگرگ، برخورد صاعقه، مه‌آلودگی و کولاک برف در ارتفاعات، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و کاهش دید، متلاطم و مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و  غرب دریای عمان پیش‌بینی و نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها و در مناطق جنوبی انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه توصیه می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، گفت: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شدن ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط این اداره‌کل، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (پیرو هشدار سطح زرد شماره پنج) در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا شب پنجشنبه (چهارم تا ششم اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد؛ کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است