Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@17:43:24 GMT

لو دریان: داعش شکست خورده، اما از بین نرفته است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۸۱۲

لو دریان: داعش شکست خورده، اما از بین نرفته است

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه نباید تهدید داعشی‌های بازداشتی را دستکم گرفت، گفت، هرچند این گروه شکست خورده، از میان نرفته و همواره تهدید به شمار می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت تهدید گروه تروریستی «داعش» از میان نرفته و نباید تهدید زندانیان داعشی را دست‌کم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لو دریان که با رادیو ملی فرانسه صحبت کرد، گفت: «داعش نمرده است. داعش شکست‌هایی خورده است، اما واقعیت این است که این [گروه] تهدیدی دائمی است».

وی سپس داعشی‌های بازداشت‌شده در عراق و سوریه را تهدید خواند و گفت: «ما تهدید ناشی از جنگجویان داعش را بشدت دست‌کم گرفته‌ایم. حدود ۱۰۰۰۰ جنگجو در زندان هستند که آماده از سر گرفتن نبرد هستند».

وزیر خارجه فرانسه هرچند از تلاش برای استرداد داعشی‌های فرانسوی به این کشور ابراز ناخرسندی کرد، اما گفت بر اساس توافقی که با ترکیه صورت گرفته، قرار است ۲۰۰ عضو فرانسوی داعش که در حال حاضر در سوریه نگهداری می‌شوند، به فرانسه تحویل داده شده و در همین کشور محاکمه شوند.

بحث اعضای غربی داعش که در سوریه و عراق بازداشت شده‌اند، یکی از موضوعات اختلاف جدی میان آمریکا و کشورهای اروپایی به شمار می‌آید. واشنگتن با بیان اینکه حاضر به نگهداری از این زندانی‌ها نیست، کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده تا اتباعشان را تحویل گرفته و محاکمه کنند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حتی تهدید کرده است که اگر اروپایی‌ها اتباع داعش را تحویل نگیرند، ممکن است آمریکا آن‌ها را رها کند. ترامپ می‌گوید این زندانیان بعد از آزادی احتمالا به سوی اروپا روانه می‌شوند.

در هفته‌های گذشته همزمان با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، آنکارا شماری از زندانیانی را که پیشتر در اختیار کردها بودند، تحویل گرفته و در تلاش است تا آن‌ها را به کشور مبدأ بفرستد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش فرانسه وزیر خارجه گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسم سالگرد تشکیل لشکر فاطمیون که با حضور خانواده شهدا و جمعی از اعضای لشگر فاطمیون برگزار شد، از خانواده شهدای افغانستانی مدافع حرم تجلیل شد.

لشکر فاطمیون از ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۲ تأسیس شد و به دلیل حضور بی نظیر رزمندگان افغانستانی در مناطق درگیری سوریه، این لشکر بیشترین تعداد شهدای جبهه مقاومت را تقدیم کرده است.

۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی صهیونیستی در «ابوکمال» رقم خورد که بخش قابل توجهی از این فتح بزرگ به‌دست رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون رقم خورد.

نیروهای لشکر فاطمیون وظیفه اصلی مبارزه با تروریست‌های داعش در شهر مهم و استراتژیک البوکمال را به‌عهده داشتند.

رزمندگان این لشکر در جریان این عملیات موفق شدند که تعدادی از تروریست‌های داعش را به اسارت خود دربیارود و در پاکسازی مناطق حومه این شهر از لوث تروریست‌ها نیز تا آخرین قدم حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • ناصر الخلیفی، مرد پروژه‌های شکست‌خورده!‏
  • تصویری از تیپ متفاوت بن‌سلمان که میلیونی بازدید خورده
  • برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم
  • پاسخ جشنواره کن به تهدید اعتصاب کارکنان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟
  • امیدواری ژینولا به کامبک پاری سن ژرمن مقابل دورتموند: آن‌ها از نظر جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی آماده هستند
  • بیداری غرب، پیام امامت انقلاب اسلامی ایران است
  • فیلم/ بخشی از ترورهای کور داعشی‌های دهه ۶۰
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !