عقب نشینی جداره های تاریخی خیابان ولی عصر (عج)، وحدت اسلامی و شوش منتفی شد
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۱۹۰۰
امتداد :شهردار منطقه ۱۱ تهران از حذف طرح عقب نشینی جداره های تاریخی خیابان ولی عصر (عج) ، وحدت اسلامی و شوش در کمیسیون ماده پنج خبر داد.
امتداد :شهردار منطقه ۱۱ تهران از حذف طرح عقب نشینی جداره های تاریخی خیابان ولی عصر (عج) ، وحدت اسلامی و شوش در کمیسیون ماده پنج خبر داد.
به گزارش امتداد ، نصراله آبادیان با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده ۵ که پس از پیگیری بسیار در ۵ سال گذشته توسط معاونت شهرسازی و معماری انجام شد؛ از دستور شهردار تهران مبنی بر منتفی شدن عقب نشینی جداره تاریخی خیابان های ولی عصر (عج)، شوش و وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به قرار گرفتن ۴ کیلومتر از حصار ناصری در منطقه ۱۱ با هدف حفظ و صیانت از جداره های با ارزش معماری و ارزش های کالبدی و فرهنگی منطقه انجام شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آبادیان با اشاره به این که طرح عقب نشینی محور خیابان ولی عصر (عج) مصوبه طرح تفصیلی سال ۱۳۵۰ بوده است ؛ افزود: خیابان ولی عصر (عج) که طولانی ترین خیابان تهران است بسیاری از ابنیه ارزشمند تاریخی و نیز درختان چنار با عمر بالای ۸۰ سال را در خود جای داده است که میراث فرهنگی و معنوی پایتخت به شمار می آیند.
به گفته شهردار منطقه ۱۱ در این مصوبه مقرر شد حفظ جداره های تاریخی محور خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر ، محور خیابان وحدت اسلامی حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش و محور خیابان شوش به عنوان محور کار و فعالیت حفظ شوند و اجرای طرح عقب نشینی در آن ها منتفی شد.
منبع: امتداد نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
نشیب نامین، رییس اجرایی مرکز مسلمانان رواندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه اسرائیل در ماههای اخیر مهم ترین بازیگر بحران ساز منطقه خاورمیانه بوده است، اظهار داشت: در طول تاریخ چندین دهه ای مناقشه میان اسرائیل و مردم فلسطین هیچ گاه شرایط مانند وضعیت کنونی، خطیر و هزینه ساز نبوده است. مردم مسلمان فلسطین بیش از هر وقت دیگری نیازمند سیاست و دوراندیشی کشورهای مسلمان هستند. کشورهایی که برای تحقق اهداف همگرایانه خود سازمان ها و نهادهای منطقه ای میان خود به وجود آورده اند.
نشیب نامین ادامه داد: اما سازوکارهایی که دولتهای اسلامی از طریق نهادهای همکاری ایجاد کرده اند، تاکنون اقدام عاجلی برای جلوگیری از اقدامات نظامی اسرائیل به عمل نیاورده است. این در حالی است که در سیاست خارجی کشورهای اسلامی باید ارزشهای دین اسلام معیار باشد نه گرایش ها. امروزه با توجه به توانمندی امت اسلامی و فقدان وحدت در جهت گیری سیاسی دولت های اسلامی، امت اسلامی بر سر دوراهی قرار گرفته است، به طوری که یا وحدت و همبستگی اسلامی را ایجاد و بر استمرار و عملیاتی شدن آن متمرکز شوند یا منافع ملی و سرزمینی خود را ترجیح دهند.
او با بیان اینکه ترجیح منافع سیاسی نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت، افزود: برای عملیاتی شدن وحدت امت اسلامی و وحدت در سیاستگذاری دولت های اسلامی می توان انگیزه ها وزمینه های متعددی را مطرح کرد. اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای بالاتر از موضوع فلسطین مطرح نیست. زیرا شکست مردم فلسطین و پیروزی اسرائیل در بیرون راندن مردم مسلمان از سرزمین شان معنایی جز شکست همه کشورهای جهان اسلام ندارد.
نشیب نامین ادامه داد: هر یک از کشورهای مسلمان منافع خود را در افزایش توان سیاسی و اقتصادی و در نتیجه نفوذ و دامنه قدرت خود می بینند اما این امر چگونه می تواند اتفاق بیفتد در حالی که در منطقه و جغرافیای منحصر به خودشان، اسرائیل می تواند تا این اندازه نفوذ کند و به اهداف اشغالگرانه اش بپردازد. بنابراین کشورهای مسلمان راهی ندارند جز اینکه زیر پرچم توحید اسلامی جمع شوند و از قرآن و عترت تاسی کنند. این وجهی از وجوه اندیشه اسلامی است؛ که نه به دلیل فشارهای پیرامونی همچون منافع سرزمینی و اقتصادی بلکه به دلیل پایه های ایدئولوژیکی آن تحقق پذیر است.