Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت دفاع از «محمد الزواری» مهندس پرواز و از رهبران گردان‌های قسام که دو سال پیش در استان «صفاقس» در جنوب تونس ترور شد، از دست داشتن سفیر فرانسه در این عملیات ترور خبر داد.

اخبار بین الملل- «عبدالروؤف العیادی» وکیل و از اعضای هیئت دفاع از رهبر گردان‌های قسام، اعلام کرد: این هیئت در خصوص دو پرونده شکایت کرده که نخستین آن پرونده جاسوسی و دومی عملیات ترور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: دولت در پرونده محمد زواری- از افراد نزدیک به جنبش حماس- کوتاهی کرده است. برخی از طرف‌های سیاسی و مطبوعاتی در این پرونده دست دارند که از جمله آنها، سفیر کنونی فرانسه است که نقش فراوانی در این مسئله ایفا کرده است.

عبدالرؤوف العیادی در ادامه تصریح کرد: قرار است خانواده محمد الزواری با قیس سعید، رئیس جمهور تونس در این خصوص دیدار کند که در خلال کمپین انتخاباتی اش وعده داده بود تلاش خواهد کرد این پرونده را پیگیری خواهد کرد؛ همچنان که اکنون در حال جهانی کردن این مسأله است.

محمد الزواری در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ و پس از آنکه دو نفر به سوی او بیست گلوله شلیک کردند؛ در برابر خانه اش در صفاقس ترور شد. از این بیست گلوله ۸ عدد از آن‌ها به پیکر وی برخورد و سه عدد از آن‌ها به سر و سینه او برخورد کرد.

جنبش حماس در آن زمان با صدور بیانیه ای، زواری را به گردان‌های شهید عزالدین القسام منتسب کرده و او را ناظر بر پرونده توسعه پهپاد‌های ابابیل معرفی کرد. حماس همچنین رژیم صهیونیستی را به ترور وی از طریق موساد متهم کرد و تهدید کرد که انتقام خون او را خواهد گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گردان های قسام تونس سفیر فرانسه ترور تونس سفیر فرانسه گردان های قسام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

جنبش حماس عصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری «شهاب» فلسطین، هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟ +عکس
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • قسام مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم را هدف قرار داد
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران