Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری همایش تجربه شفافیت، برای نخستین بار گفت: هدف اصلی برگزاری همایش تجربه شفافیت ایجاد پیوند در مجموعه‌هایی است که در راستای ایجاد و ارتقای شفافیت تلاش می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بهاره آروین با اشاره به برگزاری همایش تجربه شفافیت اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش به اشتراک گذاشتن تجربه سازمان‌ها و نهادهای مختلف در تحقق شفافیت و چالش‌هایی‌ است که با آن روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر به اشتراک گذاشتن راهکارهایی که هر نهاد و سازمان برای تحقق شفافیت به کارگرفته است، عنوان کرد: این راهکارها می‌تواند مورد استفاده سایر سازمان‌ها قرار گیرد. در حال حاضر در سطح دولت و نهادها و ارگان‌هایی که خارج از حیطه قوه مجریه فعالیت می‌کنند و همچنین در حوزه شوراها و شهرداری‌های کشور اقدامات مختلفی در حوزه شفافیت صورت گرفته است.
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا امروز لزوما بین سازمان‌هایی که نسبت به ارتقا شفافیت تلاش می‌کنند، پیوندی صورت نگرفته است، گفت: هدف اصلی برگزاری همایش تجربه شفافیت ایجاد این پیوند در مجموعه‌هایی است که در راستای ایجاد و ارتقای شفافیت تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این همایش به یک رویداد سالیانه در حوزه شفافیت تبدیل شود، تا تمام دغدغه‌مندان در حوزه شفافیت گرد هم جمع شوند و تجریبات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا از این طریق بتوانند راهبردهای مناسبی را در راستای پیشبرد شفافیت در زیر مجموعه‌های خود ایجاد کنند.
آروین با بیان اینکه این همایش در ترویج گفتمان شفافیت و نفوذ این موضوع در افکار عمومی موثر خواهد بود، تصریح کرد: همچنین با ایجاد یک رویداد سالانه در سطح کشور، راستی‌آزمایی در خصوص اقدامات شفافیت‌بخش انجام می‌شود و از بروز نمایشی تحت عنوان شفافیت جلوگیری به عمل خواهد آمد و مشخص می‌شود که افکار عمومی و سمن‌های فعال در حوزه شفافیت سالانه این موضوع را رصد می‌کنند و اقداماتی را که با شاخص‌ها و الزامات شفافیت هم‌سو نباشد، مورد نقد قرار می‌دهند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل گروه ذی‌نفعان در این زمینه گفت: این ذی‌نفعان اقدامات مرتبط با این حوزه را رصد و تحقق الزامات این حوزه را مطالبه‌گری می‌کنند.
وی با بیان اینکه این همایش امسال برای اولین بار برگزار می‌شود، افزود: شهرداری تهران از همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در سطح کشور، اعم از شهرداری‌ها و شوراها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌‌های قوه مجریه و همچنین نهادها و سازمان‌های خارج از قوه مجریه مانند بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و همه نهادهایی که گام‌هایی را برداشته‌اند یا برنامه‌هایی برای تحقق شفافیت دارند، دعوت می‌کند تا اقدامات خود را در قالب همایش، نمایشگاه و پنل‌های پیش‌بینی شده ارائه کنند.
آروین تاکید کرد: اجرای این همایش تمامی ارگان‌ها و نهادهای عمومی را به ارتقا شفافیت تشویق می‌کند، شاید برخی از شهرداری‌های کوچک این اقدامات را انجام داده‌اند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند. برگزاری یک رویداد سالیانه که موجب گردهم‌آیی سازمان‌ها می‌شود باعث خواهد شد ارگان‌ها تلاش کنند تا سالانه با دست پر در این همایش شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، همایش تجربه شفافیت 23 دی ماه امسال برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اولین همایش تجربه شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد

اسماعیل رستمی،مدیر کل حج و زیارت استان قم در حاشیه همایش حجاج قمی کاروان‌های حج تمتع در ورزشگاه حیدریان گفت: ۲۳۹۹ نفر در قالب ۱۹ کاروان از قم به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعزام حاجیان از ۲۳ اردیبهشت آغاز می‌شود، افزود: میانگین سن حجاج در قم ۵۷ سال است و ۵۵ درصد حجاج قمی، خانم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم