Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 24 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی درخواست طرح دوفوریتی قانونی استفساریه تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مطرح کردند که با 129 رأی موافق، 32 رأی مختلف و 4 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- جبار کوچکی نژاد به نمایندگی از نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح دو فوریتی قانونی استفساریه تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در بیان علت ارائه این طرح گفت: این طرح هیچ‌گونه بار مالی برای دولت به همراه ندارد ضمن اینکه دلیل پیشنهاد فوریت برای این طرح این است که به تازگی هیأت وزرا مصوبه‌ اصلاحی در رابطه با قانونی که در مجلس برای استخدام نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات تصویب شده بود ارائه دادند که به دلیل سند مالی بیش از 90 درصد این نیروها حذف می‌شوند ضمن اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز بر آن تأکید دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این سند مالی در حالی مطرح شده است که حقوق نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات از طریق سرانه واحدهای آموزشی و در برخی شهرها از طریق مبالغی که اولیاء پرداخت می‌کنند، پرداخت شده است بنابراین اگر به دو فوریت این طرح رأی بدهید در رابطه سند مالی که ذکر شده شفاف سازی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان در خصوص قانونی که در مجلس مصوب شد به دلیل زحماتی که این نیروها در روستاها و شهرها کشیده‌اند به رغم اینکه بار مالی برای دولت به همراه داشت آن را تأیید کرد بنابراین با توجه به اینکه مقدمات لازم در خصوص اجرای این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است، چنانچه به دوفوریت این طرح رأی دهید مشکل معلمان پیش‌دبستانی و خرید خدمات حل خواهد شد.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس در نهایت با یک فوریت این طرح با 126 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی معلمان حق التدریسی وزارت آموزش و پرورش استخدام معلمان حق التدریسی مجلس شوراى اسلامى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!