Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ناظران روسی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد نقض آتش بس در سوریه ثبت کرده اند و این در حالی است که نمایندگان ترکیه از ۱۲ مورد نقض آتش بس در این مدت خبر داده‌اند.

در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: طرف روسی کمیسیون مشترک روسیه و ترکیه که در حال بررسی مسائل مربوط به نقض آتش بس هستند ۱۹ مورد نقض آتش بس را در استان‌های مختلف سوریه ثبت کرده اند که ۹ مورد نقض در ادلب‏، ۵ مورد لاذقیه، ۴ مورد در حلب و یک مورد نقض آتش بس در حما صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف ترکیه‌ای نیز ۱۲ مورد نقض آتش بس در استان‌های ادلب و لاذقیه ثبت کرده اند که ۱۱ مورد به ادلب و ۱ مورد به لاذقیه است.

در ادامه اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است که از ۳۱ اوت امسال و طبق توافق بین روسیه و ترکیه، آتش بس در منطقه عاری از تنش ادلب برقرار شده است.

طبق توافق حاصل شده بین سه ضامن آتش بس سوریه شامل روسیه، ایران و ترکیه در ماه مه ۲۰۱۷، چهار منطقه عاری از تنش در سوریه ایجاد شده بود. مناطق عاری از تنش شامل غوطه شرقی، بخش‌های شمالی استان حمص، ادلب و برخی بخش‌های مناطق همسایه آن در استان‌های لاذقیه، حما، حلب و نیز درعا و قنیطره در جنوب سوریه بود.

دمشق در سال ۲۰۱۸ کنترل این سه منطقه را به دست گرفت. منطقه چهارم که شامل استان ادلب و برخی مناطق استان‌های همسایه لاذقیه، حما و حلب بود خارج از کنترل دولت است و جبهه النصره- گروه تروریستی تحریم شده توسط روسیه- غالبا در آنجا فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نقض آتش بس در سوریه وزارت دفاع ر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‎ و کولاک در ١٣ استان

بابک محمودی از ‎امدادرسانی به ٨٠٠ نفر در حادثه سیل و آبگرفتگی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ١٣ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١۵٣ نفر از نیرو‌های امدادی هلال‌احمر در قالب ۴٩ تیم در ۵١ عملیات امدادی، به ٨٠٠ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ٣۴ نفر در ۴۸ ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ١۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب ٣٠ واحد مسکونی تخلیه شد.

محمودی تصریح کرد: ٩ دستگاه چادر، ١۴۴ تخته‌پتو، ١٠۵ تخته‌موکت، ۵٢ بسته‌غذایی، ١٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٨٩٩ کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته