Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا نشان‌دهنده کاهش بحران‌های موجود میان دو کشور نیست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت: «روابط دوجانبه ما در چنان بحران عمیقی قرار دارد که حتی دیدار مهم وزنه سنگینی مانند لاوروف نمی‌تواند موج را برگردانده و اوضاع را درست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدم که این چیزی است که اتفاق افتاده است».

پسکوف افزود این سفر که در آستانه نشست صلح اوکراین در پاریس انجام شد، این فرصت را به روسیه داد که بر مواضع مسکو در مسائل مهم تأکید کند. وی ادامه داد در این سفر تقریباً هیچ اتفاقی برای به فال نیک گرفتن رخ نداد.

لاوروف روز سه‌شنبه به آمریکا سفر کرد و با استقبال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور مواجه شد.

لاوروف و ترامپ ۱۹ آذر بدون حضور رسانه‌ها در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند و این اولین سفر رسمی وی به واشنگتن از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ از مسکو خواسته تا از سیاست‌های واشنگتن در قبال برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی حمایت کند. اما لاوروف بعد از گفت‌وگو با پامپئو، بار دیگر تأکید کرد که مسکو معتقد است باید هرآنچه می‌توان، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام داد.

وی با بیان اینکه روسیه از افزایش تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار نگران است، گفت مسکو از تلاش‌ها برای اطمینان از آزادی و امنیت تردد در این منطقه حمایت می‌کند و طرحی نیز برای آغاز گفت‌وگو در جهت رسیدن به «امنیت جمعی» در این منطقه ارائه کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، همزمان با پیشروی نیرو‌های روسی در میدان جنگ با اوکراین، در عرصه سیاسی نیز جنگ لفظی بین مقامات بلندپایه روسیه و اروپا، بویژه با رهبران فرانسه بالاگرفته است.

 سرگئی لاوروف در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه درباره مقایسه پوتین با هیتلر واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با «روس هراسی به سبک غارنشین‌ها» به دنبال بدست گرفتن رهبری اروپاست.

لاوروف لاوروف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV، به سخنان اخیر مکرون اشاره کرد و گفت رئیس جمهور فرانسه اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که روسیه تهدید اصلی اروپا و فرانسه است و جاه طلبی‌های آدولف هیتلر و ناپلئون بناپارت به این دلیل است که این کشور‌ها روسیه را یک تهدید می‌دیدند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ماکرون اکنون در حال اتخاذ مواضع شدید ضد روسیه است، اما دلیل این اقدام، تلاش ماکرون برای بدست گرفتن رهبری در اروپا است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: این نوع از روس‌هراسی که مکرون به شیوه غارنشینی آن را تبلیغ می‌کند، ضروری به نظر نمی‌رسد، مگر آنکه او با سواری گرفتن از این موضوع قصد داشته باشد رهبری اروپا را بدست گیرد.

پیش از این، مکرون در سخنرانی خود درباره آینده اروپا گفته بود، اتحادیه اروپا به یک راهبرد دفاعی مشترک نیاز دارد که عنصر کلیدی آن تسلیحات هسته‌ای فرانسه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین احتمال اعزام نیرو به اوکراین در صورت شکست روسیه از خط مقدم و ارائه چنین درخواستی توسط کی‌یف را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهارات مکرر سیاستمداران غربی در مورد احتمال مداخله مستقیم در مناقشه اوکراین را روندی بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد: تشدید تنش در بیانیه‌های رسمی مایه نگرانی است.

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی