Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز یکشنبه درآیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سرسرای شهدای این دانشگاه با تاکید بر سه مولفه موثر در سلامت شامل آب، هوا و غذا بیان کرد: مساله هوا جزو برنامه‌های استراتژیکی است که پژوهش درباره آن به دانشگاه های علوم پزشکی منطقه چهار کشور واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پژوهش زیربنای پیشرفت هر کشور است و کشورهایی با برنامه‌ریزی استراتژیک به استقلال و توسعه دست یافته و برآن اساس پژوهش و سیاستگذاری کردند.

ابول نژادیان ادامه داد: در این زمینه به نیروی انسانی قوی و تامین منابع مالی نیاز داریم و به همین دلیل کشورهای توسعه یافته، بخش عمده منابع مالی را به سمت پژوهش سوق داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص سیر تحولات دانشگاه ها گفت: نقش اصلی دانشگاه های نسل اول تربیت نیروی انسانی بود و هم اکنون به انداره کافی نیروی انسانی خوب و لایق وجود دارد ؛ دانشگاه های نسل دوم پژوهش محور و دانشگاه های نسل سوم یا کارآفرین هستند که باید با جدیت در این مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: کارآفرینی، شرکت‌های دانش‌بنیان و ارایه تحقیقات در حوزه کسب و کار اولویت دانشگاه های کارآفرین است.

ابول نژادیان ادامه داد: در حاشیه جاده اهواز - ماهشهر زمینی برای احداث پارک علم و فناوری تا مرحله عقد قراداد با پیمانکار پیش رفته و امید است با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهوازگفت: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مرحله گذار از شرکت های فناور به شرکت‌های دانش بنیان هستیم البته روند کند بوده اما امید است با همکاری دانشگاهیان و پژوهشگران، تعداد شرکت های دانش بنیان این دانشگاه را افزایش دهیم و تولیدات علمی را به ثمر برسانیم.

وی افزود: از دانشگاه های نسل دوم به سوم در حال گذار هستیم و امید است با همکاری دانشگاهیان، سرعت حرکت به سمت دانشکاه های نسل سوم افزایش یابد.

ابول نژادیان ادامه داد: اگربه سمت شرکت‌های فناور، دانش بنیان و محورهای پژوهشی حرکت کنیم منابع جدید از درآمد و ثروت برای دانشگاه و پژوهش می توان ایجاد کرد؛ در پروسه دانشگاه های نسل سوم تولید محتوا و سرفصل مهم است.

در این آیین جمعی از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور جمعی از مسئولان تقدیر شدند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 ثروت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کسب و کار نیروی انسانی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور