Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم بلبل آبادی غروب یکشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود : مصرف بهینه به معنای استفاده نکردن برق در زمان ضرورت نیست؛ اما استفاده از انرژی باید همواره به صورت صحیح، هوشمندانه و اصولی باشد.

 وی تصریح کرد : با راهکارهای بسیار ساده چون تنظیم دمای کولر در دمای آسایش می توان صرفه جویی خوبی در زمینه صرفه جویی در مصرف برق داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه انرژی توسط همگان گفت : امروزه از مدیریت مصرف به عنوان ششمین سوخت کره زمین تعبیر می شود به حدی که نیروگاه مجازی هم برای آن ایجاد شده است.

 بلبل آبادی با بیان اینکه تامین هر کیلو وات ساعت برق در زمان پیک قیمت گزافی را برای وزارت نیرو تحمیل می کند، تصریح کرد: سالانه با افزایش چهار تا پنج هزار مگاوات مصرف برق باید یک نیروگاه احداث شود که تولید هر مگاوات برق، خود نیازمند سرمایه گذاری یک میلیون دلاری است و علاوه بر این احداث شبکه برق نیازمند تخریب جنگل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در بخشی دیگر از این جلسه گفت: شش مرکز خصوصی و ۱۷ مرکز دولتی در استان برای دیالیز وجود دارد که یکهزار و ۳۰۰ بیمار دیالیزی را تحت پوشش قرار می دهد.

سالاری افزود: تا کنون ۲۰ دستگاه دیالیز تحویل گرفته شده که در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است اما ۶۳ دستگاه دیگر مورد نیاز است که برای اعتبار مورد نیاز خرید آن چهار میلیارد تومان می باشد.

مدیرکل مرکز زمین شناسی  گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: این مرکز با شناسایی فرصت ها می تواند  برای کشف معادن و تولید ثروت  و توسعه استان کمک کند.

 پانته آ گیاهچی اظهار داشت : همچنین با شناسایی تهدیدات و مخاطرات زمین شناختی و مسائل زیست محیطی  موجب  جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی می شود.

وی با اشاره به مطالعات زیست محیطی استان توسط این مرکز گفت: پروژه ای در قالب مدیریت بحران با ۳۹ پژوهش در استان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این مرکز به موضوع پسماندها  نیز ورود کرده و آن را واکاوی کرده است،  اظهار داشت : پسماندها موجب آلودگی منابع آبی و رودخانه شده در حالی که باید قبل از بوجود آمدن بحران و تشدید آن پیشگیری شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 انرژی برق ثروت رئیس دانشگاه علوم پزشکی صرفه جویی در مصرف قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه آغاز سال جامعه کار، تلاش و تولید با هفته و روز کارگر در یازدهم اردیبهشت کلید می‌خورد گفت: این روز یادآور تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگرانی است که چرخ‌های اقتصادی کشور به همت آنها همواره در گردش است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.
میثم مداحی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم؛ دلالت بر نقش برجسته مردم و تکیه بر ظرفیت‌های عظیم مردمی برای عبور از مشکلات اقتصادی به ویژه تولید دارد و بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری بیش از گذشته در حوزه تولید و تحقق خودکفایی کشور و نیز مقابله با تحریم‌های دشمنان و خنثی سازی آثار تحریم‌ها است.
در این مراسم معنوی جمعی از کارگران واحد‌های اقتصادی استان حضور داشتند و با تقدیم گل و نثار فاتحه یاد و خاطره شهیدان کارگر را گرامی داشتند و از خاطرات خانواده شهدای کارگر محمود رضا رفیعی و مجید استکی بهره بردند.

دیگر خبرها

  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳