Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@15:57:26 GMT

حاشیه‌های انتخابات رییس هیات فوتبال کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۴۰۷۵

حاشیه‌های انتخابات رییس هیات فوتبال کردستان

اعضای کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان عصر یکشنبه در آستانه برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال کردستان که قرا ر است با حضور تاج، رییس فدراسیون فوتبال برگزار شود، در نشست خبری نگرانی‌های خود را در رابطه با این انتخابات با اهالی رسانه در میان گذاشته و آن را انتخاباتی مهندسی شده از قبل دانستند.
براساس بند ۲۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال، انتخابات هیات حداکثر باید تا ۹۰ روز پس از پایان کار رییس (چهار سال) برگزار شود اما براساس گفته اعضای کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان، ۱۰۰ روز از دوره چهار ساله مدیریت این هیات سپری شده ولی هنوز مجمع انتخابات برگزار نشده و این موضوع برخلاف اساسنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته اعضای این کانون تنها نسبت به این موضوع انتقاد نداشتند بلکه شرکت دوباره رییس قبلی هیات به عنوان تک کاندیدای این پست و حمایت‌های معنادار از وی، عدم پذیرش کاندیداهای دیگر توسط فدراسیون، دست چین بودن اعضای هیات فوتبال کردستان به نفع رییس قبلی را بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

چراغ فوتبال کردستان خاموش شده است
پیشکسوت فوتبال کردستان در این نشست با بیان اینکه ابن ورزش از سال ۱۳۱۴ وارد استان شده است، افزود: اکنون سال‌هاست که چراغ این ورزش در کردستان خاموش شده و هیج پیشرفتی در آن مشاهده نمی‌شود.
علی خشنودی یادآور شد: زمانی ۱۳ باشگاه فوتبال در استان فعالیت داشتند اما امروز این تعداد به دو تا سه باشگاه کاهش یافته است که بسیار جای نگرانی دارد و باید فکری اساسی برای آن کرد.
وی به موارد ضعف عملکرد هیات فوتبال کنونی کردستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه چهار سال و حدود چهار ماه از فعالیت این هیات می‌گذرد اما هنوز مجمع انتخابات برگزار نشده و این موضوع قابل قبول نیست ضمن اینکه اساسنامه انتخابات هیات باید عادلانه و فراخور وضعیت استان‌ها باشد.
این پیشکسوت فوتبال کردستان اضافه کرد: فدراسیون در بحث تایید صلاحیت رییس هیات قبلی فوتبال استان، مصلحت این ورزش را در نظر نگرفته بلکه منفعت اشخاص را مد نظر قرار داده و برخلاف اساسنامه، هیات فوتبال به میل خود عمل می‌کند.
خشنودی به انتخاب سرپرست هیات فوتبال استان نیز اشاره و آن را از عوامل نفوذی هیات دانست و تاکید کرد: باید برای کاندیداتوری رییس هیات، فراخوان جدید اعلام شود ضمن اینکه در صورت برگزاری مجمع انتخابات در روز دوشنبه، این کار غیر قانونی بوده و سرانجامی ندارد.

اعضای هیات فوتبال کردستان مهندسی و دست چین شده است
رییس کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان نیز در این نشست به فعالیت ۲ ساله این کانون اشاره کرد و گفت: در طول چند ماه اخیر بارها با مدیران استانی، مدیرکل ورزش و جوانان و رییس فدراسیون فوتبال در خصوص ناکارآمدی رییس هیات فوتبال استان گفت و گو کردیم اما به نتیجه مظلوبی دست نیافتیم.
بیژن ذوالفقارنسب به تک کاندیدا شدن رییس قبلی هیات فوتبال استان و مهندسی بودن اعضای هیات برای انتخابات فردا اشاره کرد و افزود: به ناچار این موضوع را با سازمان بازرسی کشور در میان گذاشتیم و امیدواریم با مستنداتی که ارائه داده‌ایم، این سازمان، انتخابات هیات فوتبال را ابطال کند.
وی نبود زمین مناسب برای انجام تمرین و مسابقات فوتبال و ضعف این ورزش در چند سال اخیر را از جمله دلیل مخالفت خود با انتخاب رییس قبلی اعلام کرد و یادآور شد: زمین چمن استادیوم ۲۲ گولان سنتدج از سال ۸۴ احداث شده اما تاکنون مسابقه‌ای در آن برگزار نشده و به میدان اسب سواری تبدیل شده است.
این پیشکسوت فوتبال ایران به عدم رغبت افراد توانمند برای کاندیدا شدن در انتخابات هیات به دلیل کارشکنی و دست چین بودن اعضای هیات اشاره کرد و اظهار داشت: دغدغه ما ورزش و فوتبال است چرا که فساد تمام زوایای هیات فوتبال استان را در برگرفته و فرد کاندیدا شده شایستگی ریاست دوباره بر هیات را ندارد.

نبود برنامه برای توسعه فوتبال کردستان
دیگر پیشکسوت فوتبال کردستان هم، بی‌برنامگی را از مهمترین ضعف‌های هیات فوتبال کردستان عنوان کرد و گفت: رییس قبلی و کاندیدای فعلی آن، در طول مدیریت چهار ساله خود، هیچ برنامه و انگیزه‌ای برای توسعه فوتبال استان نداشت.
عابد خورشیدی انتخابات هیات فوتبال استان را که قرار است فردا برگزار شود را مهندسی شده دانست و یادآور شد: کاندیدای معرفی شده، فاقد وجاهت و توانایی بوده و خواهان توسعه فوتبال استان نیست.
یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال استان سلیقه‌ای بودن انتخاب روسای هیات‌های شهرستان‌ها و بی توجهی به توانمندی آنان را از جمله انتقادهای خود بر اعضای هیات کنونی اعلام کرد و اظهار داشت: هیچ دلیل منطقی برای اصرار مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و فدراسیون فوتبال مبنی بر تک کاندیدا بودن انتخابات هیات و ابقای رییس قبلی وجود ندارد.
فرهاد شریف پور ابراز امیدواری کرد کاندیدای فعلی در تصمیم خود تجدیدنظر کند و اضافه کرد: انتخاب دوباره وی به عنوان رییس هیات، جز آسیب بیشتر به فوتبال و ورزش کردستان، نتیجه‌ دیگری در پی نخواهد داشت.
رضا رحمانی چهار سال رییس هیات فوتبال کردستان بود و اکنون برای دومین بار به عنوان تنها کاندیدا کرسی ریاست بر هیات، تایید صلاحیت شده است.
در حال حاضر حدود ۱۰ هزار ورزشکار کردستانی سازمان یافته در رشته فوتبال فعالیت دارند و سه باشگاه آبیدر سنندج (لیگ دسته سوم)، آوالان کامیاران (لیگ دسته ۲) و وچان کردستان (لیگ برتر فوتبال بانوان) مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها فوتبال کردستان فدراسیون فوتبال ایران مجمع انتخاباتی ورزش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال کردستان فدراسیون فوتبال ایران مجمع انتخاباتی ورزش فوتبال کردستان فدراسیون فوتبال ایران مجمع انتخاباتی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه استان کرمان قطب اصلی فوتبال کشور شده است، گفت: تیم های باشگاهی کران حداقل یک زمین فوتبال ساحلی در این استان ایجاد کنند و یک تیم فوتبال ساحلی داشته باشند.

به گزارش مشرق، مهدی تاج روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به اینکه فوتبال بانوان ویژگی های منحصر به فردی در استان کرمان دارد، افزود: برای نخستین بار حضور بانوان به منظور تماشای فوتسال در سالن امام علی(ع) شهر سیرجان فراهم شد و هر جا که تجهیزات و سخت افزار لازم مهیا باشد زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز فراهم خواهد بود.

وی به ویژگی‌های باشگاه گل گهر اشاره کرد و گفت: به زعم من این باشگاه بسیار استاندارد است و شرایط بسیار خوبی در آن حاکم است.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: بخش عمده‌ای از گسترش این روزهای فوتبال کشور به رونق فوتبال در کرمان برمی‌گردد.

وی با اشاره به حضور فعال بانوان در فوتبال به قهرمانیهای تیم خاتون بم اشاره کرد و افزود: این قهرمانی اتفاق بسیار خوبی است و باید توجه داشت بسیاری از بازیکنان تیم ملی بانوان از استان کرمان هستند که توفیقی برای این استان محسوب می‌شود.

تاج با اشاره به رشد فوتبال بانوان در کرمان، تاکید کرد: نقش کرمانی‌ها در کمیته‌های فدراسیون فوتبال پررنگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اداره فوتبال بانوان در بخش ملی نیز بر عهده کرمانی هاست، اظهار داشت: در استان کرمان به اندازه کل ورزش کشور، رقابت فوتبال برگزار می‌شود و وضع فوتبال را در این استان خوب می‌بینیم.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مدون در همه استان ها در بخش فوتبال بانوان، فوتسال و فوتبال در دستور کار است بیان کرد: فوتبال ساحلی مزیت کشور است و اگر در جایی بتوانیم قهرمان دنیا شویم آن فوتبال ساحلی خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از صدا و سیما گفت: رییس صداو سیما گفته است حق پخش را دنبال می کنند و تشکر می کنم از ایشان که نسبت به این حق شناخته شده اهتمام دارند و امیدوارم به سرعت این کار انجام شود.

تاج همچنین از لزوم ایجاد تیم باشگاهی بانوان توسط تیم های لیگ برتری در آینده نزدیک خبر داد

کرمان؛ مهد استعدادهای ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست گفت: امروز مطالبه گری در شهرستان‌های مهد استعداد استان برای رشد این استعدادها وجود دارد.

میثم پاریزی با اشاره به اینکه ۵۰درصد کل امکان ورزشی استان کرمان مختص به ورزش فوتبال است، گفت: ظرفیت های استان غنی بوده و سرآمد این ظرفیت ها نیروی انسانی توانمند است.

وی بیان کرد: استان کرمان از گذشته مهد چهره‌های شاخص در حوزه ورزش به ویژه فوتبال بوده و امیدواریم استان کرمان کرسی‌های بیشتری در فدراسیون فوتبال داشته باشد.

فراگیری فوتبال در استان کرمان

رییس هیات فوتبال استان کرمان نیز در این نشست گفت: تلاش ما در استان کرمان بر این بوده که فوتبال در این ۲سال فراگیر شود البته ما به دنبال گسترش فوتبال در کف جامعه هستیم.

مهدی جهانشاهی با اشاره به اینکه ۲۳هزارو ۹۹۵ نفر مشغول به ورزش فوتبال در استان هستند، گفت: در سال گذشته ۳۴۰ تیم استان کرمان در سطح رقابت های استانی حضور داشتند در حالی که این میزان در سال ۱۴۰۰؛ تنها۱۶۰ تیم بود.

وی با اشاره به اینکه در سطح فوتبال و فوتسال هفت هزار و ۸۰۰ رقابت در سطح استان برگزار شده است، بیان کرد: طی سال گذشته ۱۹ کلاس مربیگری در سطح فوتبال استان برگزار شد.

رییس هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به اقداماتی که در فوتبال استان کرمان برگزار شده است، گفت: یکی از اقدامات در حوزه باشگاهی استان این بود که سقف قراردادها مشخص شد و با این اتفاق بار روانی از روی این باشگاه‌ها برداشته شد.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته در بحث بانوان تمامی مسابقات بانوان در لیگ های مختلف برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • رسمی؛ علی خطیر برکنار شد
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»