Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد دولت کوبا روز یکشنبه در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت درباره روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «کارلوس فرناندز کاسیو» دیپلمات ارشد کوبا در امور آمریکا با اشاره به تنش‌های موجود بین دو کشور گفت که ممکن است روابط دیپلماتیک کشورش با آمریکا وخیم‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه گفت: «افراد مسئول در سیاست ایالات متحده در قبال نیمکره غربی (آمریکای لاتین) دارای نگرش‌ها و مواضعی تهاجمی نسبت به کشور ما هستند. شاهدیم که آن‌ها می‌خواهند تمام ارتباطات موجود را از بین برند.»

این دیپلمات کوبایی در ادامه افزود: «امیدواریم که این اتفاق نیافتد اما نمی‌توانیم جلوی آن‌را بگیریم. ما آماده چنین مواردی هستیم ، اما میلی هم در انجام آن نداریم.»

دیپلمات ارشد کوبا در امور آمریکا گفت تا زمانی که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت درباره روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

بر اساس این گزارش، سفارتخانه‌های دو کشور در سال ۲۰۱۵ چند ماه پس از توافق «باراک اوباما » رئیس جمهور سابق آمریکا و «رائول کاسترو» رئیس جمهور سابق کوبا مبنی بر ازسرگیری روابط دوجانبه که از سال ۱۹۶۱ قطع شده بود، بازگشایی شدند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات ارشد کوبایی همچنین به تداوم روابط هاوانا با ونزوئلا و اتحاد دیرینه دو کشور اشاره کرد و با رد اتهام‌زنی آمریکا افزود که کوبا نیروی نظامی در ونزوئلا ندارد.

کارلوس فرناندز کاسیو همچنین در زمینه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که نباید انتظار تغییری در آمریکا داشت.

وی در این باره نیز گفت: «هیچکس نمی‌داند در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده چه اتفاقی می‌افتد.»

وزیر خارجه کوبا نیز چندی قبل با انتقاد از سیاست‌های آمریکا گفت که افزایش محاصره اقتصادی، محور اصلی سیاست‌های تجاوزکارانه ایالات متحده در قبال کوباست.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کوبا امریکا تحریم ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند

به گزارش جماران؛ محمود مرداوی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته است تصمیم لازم برای رسیدن به توافق آتش‌بس را اتخاذ کند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین نوشت: مرداوی افزود: موضع (رژیم) اسرائیل در صورت جدی بودن در مسیری که به توافق منتهی می‌شود، روز شنبه آزمایش خواهد شد.

این عضو ارشد حماس همچنین درباره نقش آمریکا برای فشار آوردن به رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش بس نیز گفت: نیاز است که آمریکا بنیامین نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق شود، چرا که توپ در زمین آمریکا است و تقاضا ساده است؛ اعمال فشار بیشتر.

مرداوی افزود: بدون فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی این دور از مذاکرات نیز بدون نتیجه خواهد بود و در همه موارد دلیل شکست، لجاجت نتانیاهو بوده است.

پیش تر شبکه الحدث عربستان سعودی به نقل از منابعی مدعی شده بود که حماس با دو مرحله پیشنهادی مصر برای توافق آتش بس موافقت کرده و کار روی مرحله سوم برای پایان دادن به جنگ متمرکز است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفت وگو با تارنمای العربی الجدید اعلام کرد که قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس در غزه دست‌ یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد که هیات این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟