Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه تولید علم و فعالیت اقتصادی بر مبنای کسب و کار دانش بنیان راه توسعه کشور است، گفت: صادرات دانش و علم از مهم ترین منابع کسب درآمد و راهبرد مناسبی برای تحقق اقتصاد بدون نفت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « محمد نوذری» عصر امروز(۲۴ آذر)  در آیین رونمایی از ۱۲ محصول فناورانه در استان، اظهار کرد:امروزه یکی از راه های درآمد زایی در جهان و به ویژه کشورهای توسعه یافته، تولید و صدور علم به خصوص در زمینه فناوری های جدید و دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تولید و صدور علم  یکی روش نوین ارزآوری کشورهای توسعه یافته است، افزود: توسعه علوم دانش بنیان با هدف صدور به دیگر نقاط  جهان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه  از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه تولید علم و کار کسب های دانش بنیان در کشورهای مختلف جهان در حال رشد است، تصریح کرد: ما در کشور اسعدادهای درخشانی در حوزه های فناوری و تولید علم داریم و امروز ایران اسلامی در زمینه تولید علم یکی از کشورهای برتر منطقه  و جهان است که باید بستر مناسب برای تجاری سازی آن فراهم شود.

 

نوذری با اشاره به اینکه امروزه در گفتمان توسعه اجتماعی، تولید علم و دانش یکی از مهمترین راه های توسعه اساسی کشورهاست، ابراز کرد: با توجه به دشمنی و کینه توزی های استکبار جهانی که به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، باید ابعاد مختلف علم و دانش و تولید محصولات فناورانه گسترش یابد.

 

وی تدوین سند توسعه اجتماعی، سند جامع اربعین حسینی و سند توسعه امور بانوان از مهم ترین برنامه های استان برشمرد و افزود:  این اسناد  نقشه راه توسعه استان هستند و تدوین کمی و کیفی این اسناد، نیازمند همفکری و مشارکت صاحبان فکر و نخبگان است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام یادآور شد: تلاش خواهد شد که هماهنگی لازم برای دیدار جمعی از صاحبان شرکت های فنآور با استاندار ایلام انجام شود تا دغدغه ها و مشکلات این شرکت ها بیان و مسائل آنان پیگیری شود.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور معاون سیاسی و امنیتی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام و جمعی از مسئولان استان و شرکت های فناور برگزار شد، از ۱۲ محصول فناورانه  رونمایی شد.

 

در حال حاضر ۶۹۲ نفر در شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مورد حمایت پارک علم و فناوری استان ایلام مشغول به فعالیت هستند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم طرح ملی فهما استان بوشهر خبرگزاری شبستان مجلس کانون های مساجد قرآن فناوری دانش بنیان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت وزش باد از امشب در ایلام کم می‌شود

مجتبی میهن پرست معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی ایلام اظهار کرد: شدت وزش تندباد که از بامداد چهارشنبه شروع شده به تدریج از امشب کاسته می‌شود.

وی افزود: بیشترین وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در شهرستان ملکشاهی ثبت شده است.

میهن پرست در مورد دمای هوا هم توضیح داد: دمای هوا طی روز‌های جمعه و شنبه بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد نسبت به روز‌های اخیر افزایش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی ایلام در مورد سامانه بارشی هم یادآور شد: احتمال بارش پراکنده باران در اوایل هفته آینده وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • شدت وزش باد از امشب در ایلام کم می‌شود
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری