Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: برگزاری گرامیداشت عملیات ها و حماسه های دوران دفاع مقدس، فرصتی مغتنم برای تکریم شهدا و بازخوانی حماسه رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « قاسم سلیمانی دشتکی» در  نشست هماهنگی سالروز حماسه فتح میمک، اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، صحنه نمایش ایثار و اقتدار مردمانی است که در زیر آتش شدید دشمن مهاجرت نکردند، ایستادند و سلحشورانه از خاک کشور دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس جانانه از کیان اسلامی دفاع کردند، افزود: مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس سرزمین خود را ترک نکردند و در عین حال مهاجرپذیر بودند و  پذیرای جنگ زدگان سایر استان های درگیر جنگ بودند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام  و مردم این استان نماد سرافرازی و ایثارگری در دوران دفاع مقدس هستند، یادآور شد: ایلات و عشایر و بسیج مردمی این دیار به ویژه شهدای ایل خزل در کنار نیروهای ارتشی در عملیات غرور آفرین ضربت ذوالفقار توانستند ارتفاعات میمک را آزاد کنند و اولین پیروزی سپاه اسلام بر بعثی های متجاوز تحمیل کنند.

 

سلیمانی دشتکی گفت: مردم استان ایلام  در اولین روزهای شروع جنگ تحمیلی و حتی قبل از آغاز رسمی جنگ با دستان خالی و سلاح های ابتدایی در مقابل تجاوز رژیم بعثی ایستادند و از کیان اسلامی دفاع کردند و در آن زمان بود که مرحوم آیت الله حیدری ایلامی طی نامه ای به امام راحل (ره) خبر شروع جنگ تحمیلی را اعلام کرد.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: با رسیدن این پیام، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه شهر تهران صدای مظلومیت ایلامی ها را انعکاس داد و ایشان اولین منادی مظلومیت ایلام در دوران جنگ تحمیلی بود.

 

وی بیان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم برای ارج نهادن به خدمات کسانی که جان خود را برای حفظ آرامش و اقتدار ایران اسلامی فدا کردند، در حفظ و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

 

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه مراسم سالروز حماسه فتح میمک باید باشکوه هر چه تمام تر برگزار شود، گفت: برگزاری گرامیداشت عملیات ها و حماسه های دوران دفاع مقدس، فرصتی مغتنم برای تکریم شهدا و بازخوانی حماسه رزمندگان در  دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

استاندار ایلام در پایان خاطرنشان کرد: فتح میمک، فتح قله های ایثار و جاودانگی است، رزمندگان اسلام، ایلات و عشایر در این عملیات با دستان خالی، سلاح ایمان و با رهبری امام راحل، در مقابل رژیم تا دندان مسلح بعثی جانانه ایستادند و حماسه ایثار و فداکاری را خلق کردند.

 

گفتنی است، نشست اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با حضور امیر آریانفر، فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور، با موضوع سالروز حماسه فتح میمک برگزار شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های مساجد قرآن شیراز نماز جمعه فتح میمک ایلات و عشایر دفاع مقدس ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است