Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از النشره، در آستانه نزدیک شدن احزاب سیاسی لبنان به توافق برای تشکیل دولت جدید، بیروت برای دومین شب متوالی شب ناآرامی را پشت سر گذاشت.

به گزارش وبگاه خبری النشره، درگیری‌ها از آنجا آغاز شد که حدود ساعت هفت و نیم عصر امروز به وقت لبنان، نیرو‌های حفاظت پارلمان هدف پرتاب ترقه و فشفشه از سوی گروه‌هایی قرار گرفتند که قصد داشتند با شکستن حصار امنیتی وارد حیاط پارلمان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های امنیتی و نظامی هم فورا وارد عمل شده و با توسل به زور و پرتاب گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آن‌ها داشتند.

پس از متفرق شدن معترضان از خیابان شهرداری بیروت، تظاهرات‌کنندگان شروع به پرتاب سنگ به سمت نیرو‌های امنیتی در مرکز بیروت کردند که در واکنش به آن نیرو‌های امنیتی هم گاز اشک آور شلیک کردند.

نهاد دفاع مدنی در بیروت هم اعلام کرد، نیروهایش در حال امداد رسانی به ده‌ها مجروح درگیری‌های امشب میان معترضان و نیرو‌های امنیتی در مرکز بیروت هستند و شماری از آن‌ها به بیمارستان‌های منطقه انتقال داده شدند.

ممانعت نیرو‌های امنیتی با رسیدن گروهی از شهروندان به میدان شهدا (محل تحصن و تجمع معترضان) هم به درگیری بین طرفین منجر شده بود. عملیات تعقیب و گریز بین نیرو‌های امنیتی و برخی آشوبگران همچنان ادامه دارد.

برخی معترضان در مرکز بیروت به سمت شهروندی که شعار حمایت از «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان سر می‌داد، حمله ور شدند و او را کتک می‌زدند؛ اما با اقدام نیرو‌های امنیتی در پرتاب گاز اشک آور به سمت اغتشاشگران از شدت درگیری بین معترضان و نیرو‌های امنیتی کاسته شده است.

افرادی ناشناس هم تعدادی از خیمه‌های معترضان در میدان الشهداء در مرکز بیروت را به آتش کشیدند که به دنبال آن نیرو‌های آتش نشانی خود را به محل رسانده و اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فحاشی، درگیری و تخریب خودرو شهروندان توسط ۲ نفر از اراذل و اوباش در یکی از محلات شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.
سرهنگ عبدالرضا ضربت افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک خودرو وانت پراید پلاک مخدوش با ۲ سرنشین ضمن قدرت نمایی، یک سواری پراید را نیز تخریب کرده‌اند.
وی تصریح کرد: اراذل که هنوز در صحنه حضور داشتند، با مشاهده پلیس، به سمت ماموران حمله‌ور و با پرتاپ شیء سخت، خودو پاسگاه را تخریب کردند.
سرهنگ ضربت با بیان اینکه ماموران انتظامی آنان را به آرامش دعوت کردند ولی هیچ توجهی نکردند، گفت: متهمان اقدام به فرار کردند و پس از حدود ۲۰ دقیقه تعقیب و گریز، ماموران انتظامی آنان را دستگیر و یک قبضه قمه را آنان کشف کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در سوابق متهمان جرائمی از قبیل کیف قاپی، نزاع و درگیری، حمل مواد مخدر و سرقت موتورسیکلت به چشم می‌خورد، تصریح کرد: این افراد شرور برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل