Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که حامیان FATF تلاش می‌کنند تا با ارتباط دادن ماجرای استراماچونی به FATF مطالبه‌ای مردمی برای پیشبرد لوایح مرتبط آن، ایجاد کنند، اما واقعیت این است که این ماجرا باعث فهم بهتر آثار زیان‌بار لوایح FATF بر سفره معیشت مردم شده است! گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- معین نصرتی؛ پس از آنکه استراماچونی، سرمربی استقلال، تمرین این تیم را رها کرد و به ایتالیا بازگشت، حامیان FATF فرصت را مغتنم شمرده و مشکلات پدید آمده برای حساب بانکی وی را ناشی از تصویب نشدن لوایح CFT و پالرمو قلمداد کردند تا شاید بتوانند از آب گل آلود ماجرای استقلال و استراماچونی، ماهی تصویب پالرمو و CFT را صید کنند! در همین راستا روزنامه آرمان ملی در گزارش تیتر ۱ خود با عنوان «حالا FATF مطالبه مردم شده است» آسمان و ریسمان را به هم می¬بافد و با مغالطه و وارونه نمایی برای پیشبرد لوایح استعماری CFT و پالرمو سنگ تمام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسدود شدن حساب استراماچونی ناشی از تحریم یا FATF؟
نگارنده یادداشت درباره لوایح FATF می‌نویسد: «یک حادثه غیرسیاسی زندگی روزمره مردمی را که کاری به کار سیاست ندارند، به لوایح FATF گره زد: قهر «آندره‌آ استراماچونی» از ایران! ... واریز حقوق استراماچونی در قالب مبالغی کمتر از سوی افراد ثالث شک پلیس ایتالیا را برانگیخته و استراماچونی ممکن است به پولشویی متهم شود. این اتفاق سبب شد مردم دریابند که وقتی عدم تصویب دو لایحه می‌تواند چنین تبعاتی در کوچکترین مسائل زندگی روزمره آن‌ها داشته باشد، مشخص است که این موضوع چه تأثیر عظیم و وحشتناکی بر تجارت خارجی ایران، آن هم در دوره تحریم‌ها خواهد گذاشت.».
اما آیا واقعا مسدود شدن حساب استراماچونی به خاطر FATF است؟ در پاسخ باید گفت که در اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، یک آیین نامه‌ای وجود دارد و در بروزرسانی‌های سالانه یا حتی گاهی کمتر از سالانه، به بانک‌های مختلف دنیا اعلام می‌شود که اگر می‌خواهید گرفتار تحریم‌های آمریکا نشوید، باید اقدامات مورد نظر این آیین نامه را را رعایت کنید. این آیین نامه، اقدامات ایران در دور زدن تحریم¬ها را با علامت پرچم قرمز (RED FLAG) تعیین می‌کند که به معنای آن است که دور زدن تحریم¬های آمریکا از سوی ایران را پرریسک می‌داند و بانک‌های جهان باید نسبت به این مساله حساس باشند. مرجعی در آمریکا که این آیین نامه را صادر می‌کند، اداره‌ای به نام فینسن (FINCEN) است که در کشور آمریکا نهاد مبارزه با جرایم مالی و در واقع مرکز FIU امریکاست.
در آیین‌نامه فینسن، هر فرد ایرانی و هر تراکنش با منشا و ذینفع نهایی ایرانی یا هر تراکنشی که به هر نحوی به یک نیروی ایرانی یا موضوع ایران برگردد، مسدود می‌شود. یعنی مساله‌ای که پرداختی آقای استراماچونی با آن مواجه است، مربوط به تحریم‌های آمریکا و دستورالعملی است که فینسن برای بانک‌های دنیا از جمله بانک‌های ایتالیایی تعیین کرده است.
ماجرای استراماچونی فرصتی برای فهم بهتر پدیده FATF
در دوران تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ایران اقدام به دور زدن تحریم‌ها می‌کند، اجرای کامل استاندارد‌های دیکته شده از سوی FATF و مخصوصا تصویب کنوانسیون پالرمو دست ایران را در دور زدن تحریم می‌بندد. چرا که ایران در شرایط تحریمی برای تامین ارز و کالا‌های ضروری مورد نیاز مردم اقدام به «دور زدن تحریم ها» می‌کند. کاری که در ادبیات کنوانسیون پالرمو از آن تحت عنوان «قاچاق و پولشویی» یاد می‌شود. یعنی در صورت پیوستن به کنوانسیون پالرمو بسیاری از افراد و شرکت‌های دورزننده تحریم به خاطر درخواست‌های کشور‌ها در قالب همکاری با FATF لو می‌روند و در این صورت قطعا ورود ارز و کالا‌های ضروری مردم به کشور به مشکل می‌خورد و در نهایت نرخ ارز و گرانی کالا‌ها بیشتر خواهد شد و سفره معیشت مردم کوچک‌تر!
بنابراین بهتر است حامیان FATF و نگارنده گزارش روزنامه آرمان ملی توجه کنند که با ماجرای استراماچونی اکنون مردم آثار زیان‌بار FATF را بهتر فهمیدند؛ چرا که مردم متوجه شدند که تصویب لوایح CFT و پالرمو تا چه حد می‌تواند آثار وحشتناکی بر سفره معیشتشان داشته باشد، نه عدم تصویب آن‌ها!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: fatf چیست استراماچونی استقلال پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی

حسن روحانی در دیدار دوره‌ای با معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   به گزارش سایت حسن روحانی او در بخشی از اظهارات خود  از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.   موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.   اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند