Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به فعالیت یک‌هزار و 25 واحد صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: 1.4 درصد از سهم کشور را از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال داریم.

احسان صلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به وضعیت صنایع استان، اظهار داشت: کرمانشاه در حال حاضر یک‌هزار و 25 پروانه بهره‌برداری صنعتی دارد که در استان در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تعداد واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری اسمی 4 هزار و 435 میلیارد تومان و اشتغال اسمی 32 هزار و 26 نفر، فعال هستند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اشاره‌ای به جایگاه استان در کشور از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال داشت و افزود: استان کرمانشاه از لحاظ تعداد واحد صنعتی در جایگاه بیست‌ و دوم، از نظر میزان سرمایه‌گذاری در جایگاه بیست و یکم و از لحاظ اشتغال اسمی پروانه‌های بهره‌برداری، جایگاه هیجدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه از نظر درصدی در هر سه مورد (تعداد واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال)، 1.4 درصد از سهم کشور را دارد.

صلاحی به محصولات عمده تولیدی استان اشاره و بیان کرد: پتروشیمی، خودرو و قطعات خودرو، تیرآهن و نبشی، نخ تایر، کابل فشار قوی، رب گوجه فرنگی، فرش ماشینی، انواع لبنیات، کاشی و سرامیک، سیمان، انواع چینی‌آلات بهداشتی، روغن خوراکی و قند از چغندر قند از جمله محصولات عمده‌ای هستند که از صنایع استان تولید می‌شود.

*359 مورد از صنایع تبدیلی را در حوزه کشاورزی تعریف شده است

وی گریزی هم به وضعیت صنایع تبدیلی استان داشت و گفت: در تلاشیم تا بیش از این در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

این مسؤول در خصوص صنایع تبدیلی به فعالیت استان در زمینه تولید رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی و واحدهای لبنیاتی اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های تولید رب گوجه فرنگی است که در این راستا یکی از شرکت‌های مطرح در خاورمیانه را داریم و کارخانه‌ای دیگر نیز در زمینه رب گوجه فرنگی در دست اقدام داریم که ان‌شاءالله سال آینده گوجه را از کشاورزان خریداری می‌کند و یک کارخانه دیگر نیز با پیشرفت فیریکی 20 تا 30 درصد نیز در دست اجرا داریم.

وی، کرمانشاه را به عنوان یکی از عمده‌ترین استان‌های تولیدکنندگان روغن خوراکی در سطح کشور معرفی کرد و گفت: علاوه بر این واحدهای لبنیاتی بسیار خوبی نیز داریم که در زمینه صادرات به کشورهای همسایه نیز فعالیت می‌کنند.

صلاحی، 359 مورد از صنایع تبدیلی را در حوزه کشاورزی تعریف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر عمده صنایع تبدیلی به وزارت جهاد کشاورزی انتقال داده شده است تا با توجه به برنامه‌هایی که در زمینه کشت دارند، بهترین برنامه‌ریزی را در زمینه صنایع تبدیلی داشته باشند.

*68 درصد مصوبات رفع موانع تولید در کرمانشاه اجرایی شده است

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درخصوص چگونگی پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی، خاطرنشان کرد: اکثر واحدهای صنعتی استان با مشکلاتی مواجه هستند در این راستا مشکلات آن‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم، عمده‌ترین مشکلات در حوزه‌بانک‌ها، تامین اجتماعی، مالیات و مطالباتی که از برخی از دستگاه‌های دولتی دارند، گریبانگیر صنایع استان است.

وی ادامه داد: در این راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و گاها معاون امور اقتصادی استاندار برگزار می‌شود که سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان دبیر این کارگروه بحث اجرای شدن مصوبات کارگروه را بررسی می‌کند.

صلاحی در خصوص فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای سال تاکنون، گفت: امسال 92 جلسه برگزار شده که یک‌هزار و 150 مصوبه برای واحدهای تولیدی استان صادر شده که خوشبختانه 68 درصد مصوبات نیز اجرایی شده است.

وی در توضیح فعالیت این کارگروه، اضافه کرد: واحدهای که مشکل دارند به سازمان صمت معرفی می‌شوند یک بررسی کارشناسی انجام می‌شود برای اینکه تشخیص داده شود که آیا این درخواست لازم است در کارگروه مطرح شود یا نه؛ پس از آن دستگاه اجرایی مربوطه که واحد صنعتی با آن مشکل دارد برای شرکت در کارگروه دعوت و مشکل بررسی و راه‌حل ارائه می‌شود.

*حمایت از واحدهای تولیدی در قالب کمک‌های فنی اعتباری

این مسؤول در رابطه با کمک‌های فنی و اعتباری یا همان تسهیلات یارانه‌ای به واحدهای صنعتی استان نیز، گفت: دولت مبلغی در حدود 45 میلیارد تومان در این راستا به استان اختصاص داده که در قالب آن بانک‌ها تسهیلاتی را از منابع همین اعتبار به واحدهای صنعتی با درصد سود کمتر پرداخت می‌کنند.

وی، این کاهش سود تسهیلات را برای سرمایه در گردش تا پنج درصد و برای سرمایه‌های ثابت تا 9 درصد اعلام کرد.

صلاحی اضافه کرد: بابت همین کمک‌های فنی و اعتباری تاکنون 100 مورد با رقم 288 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی داشته‌ایم و در حال حاضر نیز 190 مورد با رقم 488 میلیارد تومان در سیستم بانکی در دست بررسی است.

وی گفت: علاوه بر تسهیلات یارانه‌ای، طبق بند الف تبصره 18 سهمی برای صنایع استان در نظر گرفته شده که در حال پرداخت است همچنین بحث رونق تولید را داریم که از محل منابع داخلی، بانک‌ها تسهیلاتی به واحدهای صنعتی پرداخت می‌کنند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص مزیت وام رونق تولید، اظهار داشت: سود آن 18 درصدی است، اما اگر واحدصنعتی چک برگشتی داشته باشد در قالب طرح رونق تولید این تسهیلات را دریافت می‌کند.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه‌گذار، گفت: بهترین کار برای جذب سرمایه‌گذار «تسهیل در فضای کسب و کار» است که در این راستا بحث واگذاری زمین به سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در زمینه تولید فعالیت کنند در شهرک‌های صنعتی استان به صورت اقساطی را داریم، بحث معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران شهرستان محروم و مرزی را داریم و همچنین تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری، طرح یارانه دستمزد و... را داریم، خلاصه در تلاشیم تا سرمایه‌گذار را جذب کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه واحدهای صنعتی صنعت اشتغال رونق تولید تسهیلات یارانه ای کمک های فنی و اعتباری رفع موانع تولید صنایع تبدیلی صلاحی معاون صمت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت