Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@09:42:09 GMT

شرکت 51 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح ملی حفظ قرآن

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۰۵۵

شرکت 51 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به شرکت 51 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن، گفت: در پایان خرداد سال 99 از نفرات برتر این طرح تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

عیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که امسال طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن‌کریم از اولویت‌های حوزه پرورشی وزارت آموزش و پرورش است، گفت: با تلاش کارشناسان و مدیران مدارس در شهرستان‌ها و مناطق استان لرستان تاکنون بیش‌از 51 هزار نفر از دانش‌آموزان در این طرح شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پایان خردادماه سال 99 هم‌زمان با پایان سال‌تحصیلی جاری از نفرات برتر این طرح با حضور مسئولین استانی تقدیر به‌عمل خواهد آمد. 

حیدروند در ادامه با اشاره به نام‌گذاری 23 تا 29 آذر به‌نام هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش اظهارکرد: از عناوین روزشمار هفته قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش می‎توان به «قرآن، عترت و نماز؛ کانون امید به آینده»، «مدرسه صالح؛ دانش‌آموز انقلابی»، «تمدن اسلامی؛ جامعه مهدوی»، «گام دوم انقلاب؛ پیروی ولایت»، «نگاه انقلابی؛ روحیه جهادی»، «مشارکت مردمی؛ مسئولیت قرآنی» و «نماز و معنویت؛ خانواده و تربیت» اشاره کرد.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان برگزاری گفتمان دینی با موضوعات انتظار، مهدویت و امام‌شناسی در سطح مدارس، برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی، جشن‌های عبادت(تکلیف) و دیدار با مراجع و علمای دینی، اعزام اساتید قرآن، عترت و نماز به مناطق محروم استان، برپایی محافل انس با قرآن، تجلیل از حافظان جزء سی‌ام قرآن‌کریم و از نفرات برتری که در مسابقات قرآن، عترت و  نماز در مرحله کشوری مقام کسب کرده‌اند، تجلیل از خیرین و واقفان قرآن و عترت و غبارروبی و گلباران گلزارهای شهدا توسط دانش‌آموزان و حضور گسترده دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در نماز جمعه را از برنامه‌های آموزش و پرورش لرستان در هفته قرآن و عترت برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیتهای قرآنی طرح ملی حفظ قرآن رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ علی درویشی امروز- پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه- در بازدید از روند برگزاری کنکور در شهرستان‌های بدره و ملکشاهی اظهار کرد: حدود ۱۵ هزار نفر داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در استان ایلام با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد آموزش و پرورش استان متولی برگزاری آزمون پنج هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

وی ادامه داد: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی در روزهای پنجشنبه ششم و جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه کرد: در شهرستان‌های آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه امتحانی دیگر آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

درویشی افزود: از پنج هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش متولی برگزاری آزمون آنها است سه هزار و ۷۲۵ نفر آنها دختر و دو هزار ۲۶۵ پسر هستند.

کد خبر 747983

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند