Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@21:31:24 GMT

ابلاغ مصوبه پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۱۹۱

معاون آموزشی وزیر علوم از اصلاح و ابلاغ مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در زمینه پذیرش دانشجوی پژوهش محور خارجی در مقطع دکتری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین جلسه شورای گسترش آموزش عالی گفت: یکی از اولویت‌های وزارت علوم در حال حاضر جذب دانشجوی خارجی است و یکی از بخش‌های مهم، جذب دانشجویان دکتری خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پیش از این طی یک نامه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده بود که می‌توانند دانشجوی خارجی پژوهش محور در مقطع دکتری جذب کنند، این مصوبه، تا اندازه‌ای در جذب دانشجویان خارجی توسط دانشگاه‌ها تسهیل ایجاد می‌کرد، چون دانشجویان می‌توانستند، درس‌های کمتری انتخاب کرده و پروژه سنگین تری انجام بدهند.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد:، اما این مصوبه یک ایراد داشت که اجرای آن در دانشگاه‌ها را متوقف کرده بود، براساس این مصوبه دانشگاه‌ها برای جذب دانشجوی خارجی پژوهش محور در مقطع دکتری باید یک قرارداد صنعتی می‌داشتند، از طرفی هم دانشجویان خارجی قرارداد صنعتی نداشتند، در نتیجه این مصوبه متوقف شده بود.

وی افزود: از این رو دانشگاه‌ها از طرفی خواستار دانشجوی خارجی دکتری پژوهش محور بودند از طرف دیگر، چون پروژه صنعتی نداشتند، نمی‌توانستند این دانشجویان را جذب کنند.

وی ادامه داد: بنابراین در آخرین جلسه شورای گسترش آموزش عالی مصوب شد، همین که دانشجویان خارجی شهریه پرداز بوده و یا از طرف جایی بورس شوند، همان آورده مالی آن‌ها محسوب شده و دیگر نیاز به قرار داد صنعتی نیست، این مصوبه‌ای است که به دانشگاه‌ها برای جذب دانشجوی دکتری پژوهش محور کمک می‌کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانشجو وزارت علوم معاون آموزشی دانشجوی خارجی پژوهش محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا

هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا در حمایت از غزه و محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی اقدام به برپایی تحصن و تظاهرات کردند.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد