Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:12:41 GMT

تورهای گردشگری گیلان سامان داده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۵۰۸

تورهای گردشگری گیلان سامان داده می‌شود

حمیدرضا آذرپور روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :برخورد با تورهای غیرمجاز و تبلیغ آنها در فضای مجازی آغاز شده و در راستای اجرای طرح ساتگ- سامانه اطلاعات تورهای گردشگری- تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان مجاز استان کارت دار می شوند.

وی خاطرنشان کرد:تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند و  گردشگران باید آگاه باشند بدلیل تفاوت اندک قیمت تورها ، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ۶۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.
آذرپور  اظهار داشت:اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با همکاری نیروی انتظامی، سازمان هلال احمر گیلان ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دادگستری استان برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه اطلاعات تورهای گردشگری الکترونیکی موسوم به"ساتگ" نموده است که بزودی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: با اجرای طرح یادشده همه تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت‌کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان ذیربط تأیید می‌شوند و همچنین، تعیین کد شناسایی برای تورهای گردشگری از دیگر مزیت‌های سامانه اطلاعات تورهای گردشگری است.
تعداد ۹۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر گردشگر شب اقامت از ابتدای سال ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند.
۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

برچسب‌ها گردشگری گیلان انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری گیلان انتظامی گردشگری گیلان انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود فرخی گفت: افراد و یا گروه‌هایی که به صورت غیر مجاز، مجری تورهای کلوپ سافاری هستند از طریق واحد حقوقی پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پیگیری قضائی و شکایات از افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز، معرفی افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور مسدود کردن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها، از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، است.

وی افزود: تا کنون ۳ نشست تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضائی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

فرخی عنوان کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آن‌ها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسؤولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

فرخی تاکید کرد: با همکاری نهادهای مربوطه به ویژه اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس‌راه و فعالان بخش خصوصی شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

کد خبر 6097323

دیگر خبرها

  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ مشخص شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان