Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:42:48 GMT

کتاب «اسماء حسنی» به چاپ هفتم رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۶۲۶

کتاب «اسماء حسنی» به چاپ هفتم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «اسماء حسنی» نوشته زنده‌یاد آیت‌الله محمد شجاعی به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ هفتم رسیده است. این‌کتاب در آستانه نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به چاپ پنجم رسیده بود.

نویسنده در این‌کتاب به این‌مساله اشاره دارد که خداوند در قرآن کریم، هرجا سخن از آفریدن، تدبیر امـور، انواع افاضات، و نیز موضوع بازگشت وجود، مرگ و بعـد از مرگ، حشر و نشر، حساب و کتاب و جزاء، و نظایر این‌ها و خلاصه در مقام بیان هرآنچه در نظام هستی می‌گذرد، به «اسماء حسنی» خود اشاره دارد و هر امری از امور را به «اسم» خاصی از خود که منـاسب آن امر است نسبت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تعبیری، همه آثار هستی اسماء خداوند هستند و در دعاهای رسیده از پیامبر اکرم (ص) و امامان هدی (ع) نیز بسیاری از اسامی حسنی به چشم می‌خورند.

زنده‌یاد شجاعی همچنین در این‌کتاب، ضمن برشمردن و شرح اسمائی که در قرآن کریم و روایات آمده‌اند، نظر خود را درباره مسائلی از قبیل تفاوت بین معانی اسماء الهی با معانی اسماء مخلوقات، مقصود از احسن‌الاسماء، رابطه میان مقام ذات و اسماء حسنی، مفهوم عدد ذکرشده برای اسماء در برخی از روایات، اسماء ثبوتی و اسماء تنزیهی و غیره بیان کرده است.

چاپ هفتم این‌کتاب با ۱۹۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۱ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4798920 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سروش تجدید چاپ محمد شجاعی رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات ادبیات جهان بازار نشر میراث فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان نقد کتاب خانه کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ رونمایی کتاب گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد