Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@20:35:45 GMT

کاهش ۴۴ درصدی سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۸۰۹

کاهش ۴۴ درصدی سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV از ۷۵ درصد در ده‌های گذشته به ۳۱ درصد کاهش یافت. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسکندر مومنی صبح امروز در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته به نمایندگی از دنیا با بلیه شوم موادمخدر مبارزه کرده، اظهار کرد: برای ما تفاوتی نداشت که محمو‌له‌های مواد مخدر به قصد توزیع در کشور یا ترانزیت باشد و برای ما جوانان کشور و اروپایی تقاوتی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در این نشست که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، تصریح کرد: در طول سه دهه گذشته بیش از سه هزار و 300 کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی احداث، حدود 50 هزار باند منهدم، 100 هزار خودرو توقیف و در مجموع حدود 12 هزار تن موادمخدر کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار هزار و 815 خانه ورزشی و روستایی و فعالیت 9 هزار و 300 مرکز درمانی و کاهش آسیب گفت: سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV از 75 درصد در ده‌های گذشته به 31 درصد کاهش یافت.

مومنی افزود: فراهم کردن بستر و حمایت لازم برای حمایت از نخبگان، شرکتهای دانش‌بنیان و جوانان در کاهش عرضه مواد مخدر، یکی از رویکردهای اصلی ما در گام دوم انقلاب اسلامی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: اقدامات گذشته دستاورد بسیار بزرگی است اما در تحولات جدید می‌طلبد که رویکردهای جدید اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به آمادگی برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان برای کاهش عرضه، تقاضا و شیوع موادمخدر، متذکر شد: اگر بخواهیم در حوزه مبارزه با موادمخدر تحول ایجاد کنیم هیچ گریزی به جز اتخاذ رویکردهای جدید نداریم.

مومنی یادآورشد: هدف ما در گام دوم انقلاب متوقف کردن روند رشد موادمخدر و سپس کاهش آن است که اولویت را به پیشگیری اختصاص دادیم.

رکورد کشف موادمخدر در بازه 8 ماهه/ دارو را تحریم کرده‌اند اما نگران اینترنت هستندمولوی عبدالحمید: مصرف، خرید و فروش موادمخدر حرام است

انتهای پیام/

 

 

R1370/P/S2,21,1392/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قاچاق مواد مخدر مواد مخدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق مواد مخدر مواد مخدر قاچاق مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر رتبه دوم تردد خودروها بین استانی در سال گذشته کسب کرد و گفت: ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محبوبه شهریاری عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه در طرح نوروزی، جابجایی 297 هزار و 341 مسافر استان با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است، اظهار داشت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در استان بوشهر در طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش یافته است.

وی جابه‌جایی بیش از 5 میلیون مسافر در سال گذشته با ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر از نظر رشد تردد خودرو بین استانی در سال گذشته، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت تردد خودرو جاده‌ای کشور طی سال گذشته، بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته است. طبق آمار سامانه‌های تردد شمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماه‌های فروردین و آذرماه بوده است.

شهریاری با اشاره به تردد خودرو بین استانی در نخستین ماه سال جاری بیان کرد: در فروردین ما 1.3 میلیون خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون 19 سامانه نظارت تصویری، 64 سامانه کنترل سرعت، 60 سامانه تردد شمار و 4 سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد