Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@03:14:37 GMT

خواص شگفت انگیز خیار که نمی‌دانستید!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۹۲۰

خواص شگفت انگیز خیار که نمی‌دانستید!

خبرگزاری میزان- یک پژوهشگر طب سنتی گفت: خیاری که به صورت صیفی در زمین کاشته شده باشد نسبت به خیار‌های گلخانه‌ای دارای خواص بیشتری است. تاریخ انتشار: 09:42 - 25 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۳۴۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، داود حاج محمدخانی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره فوائد خیار گفت: خیار دارای طبیعت سرد و‌ تر است و خیاری که به صورت صیفی در زمین کاشته شده باشد، نسبت به خیار‌های گلخانه‌ای دارای خواص بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فصل تابستان می‌توانیم هر روز یک عدد خیار تازه را به منظور درمان زخم‌های تابستانی، تحکیم اسخوان‌ها و مفاصل به خصوص برای افراد پیرمصرف کنیم.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خوردن یک عدد خیار تازه یا آب خیار در سه وعده از روز به درمان فشار خون، سنگ کلیه، درد مثانه، سردرد و کاهش عطش کمک فراوانی می‌کند.

حاج محمد خانی با اشاره به شرایط افراد با مزاج گرم در خصوص مصرف خیار اظهار کرد: افرادی که دارای مزاج و معده گرمی هستند می‌توانند روزی ۲ فنجان از آب خیار به منظور رفع یبوست استفاده کنند.

چگونه با خوردن خیار اسهال خود را رفع کنیم؟

وی افزود: برای تهیه مربای خیار بهتر است از خیار‌های کوچک، تازه و رسیده به منظور دفع اسهال کودکان استفاده کرد و برای رفع بند آمدگی اسهال بهتر است خیار رنده شده را با کمی اسفرزه خمیر کرد و آن را مصرف کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر خیار بر پوشاندن ترک‌های پوست اظهار کرد: افرادی که دارای پوست‌های ترک خورده‌ای هستند بهتر است با گرفتن آب پوست خیار آن را روزی چند بار به روی پوست خود برای کاهش و بهتر شدن جوش‌های پوستی و خارش‌های پوستی بمالند.

تاثیر مفید خیار بر درمان سوختگی‌های پوست

محمدخانی درباره تاثیر خیار بر درمان سوختگی افراد گفت: برای بهتر شدن سوختگی‌های ناشی از آتش سوزی یا آب جوش، کچلی و خالی شدن قسمت‌های ریخته شده مو بهتر است روزی دو و سه بار از پوست خیار یا آب استفاده کرد.

او افزود: گرفتن روغن خیار تاثیر زیادی برای درمان بیماری‌های پوستی و خشکی‌های پوستی دارد و برای تهیه این روغن باید دو لیوان آب خیار و یک لیوان روغن کنجد را با هم مخلوط کنیم و به آرامی آن را روی شعله کم درجه به منظور لطافت پوست حرارت دهیم.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خیار بسیار نفاخ است و افراد با مزاج سرد نباید به هیچ عنوان آن را مصرف کنند، زیرا باعث تضعیف معده و دستگاه گوارش می‌شود و افراد برای کاهش نفخ معده و سردی بهتر است از نمک‌های مفید، نعنا، آویشن و پونه استفاده کنند.

محمد خانی ادامه داد: در هنگام شب والدین باید جلوی خوردن خیار کودکان را بگیرند، ولی افرادی که دارای حرارت ریوی هستند باید مصرف خیار را در لولویت برنامه غذایی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: پوست خیار را نخورید! چگونه مصرف خیار در زمستان را کنترل کنیم؟

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف خیار در زمستان اظهار کرد: در افراد مبتلا به مزاج گرم مصرف مداوم خیار عوارض کمتری دارد، ولی افراد با مزاج سرد بهتر است از خوردن خیار صرف نظر کنند.

محمد خانی درباره تاثیر خیار بر کاهش تیرگی‌های دور چشم گفت: گرفتن آب خیار و ترکیب آن با باقالا تاثیر زیادی در کاهش سیاهی‌های دور چشم افراد دارد.

محمد خانی در پایان گفت: خوردن آب خیار تاثیر بسیار زیادی در کاهش بوی بدن دهان و کاهش الهتاب کیسه صفرا دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خیار اخبار سلامتی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتسال مایورکا پالما اسپانیا که مسلم اولادقباد را در فهرست نفراتش داشت و حسین طیبی را به دلیل مصدومیت دور از لیست بازیکنان خود می‌دید، از ساعت 17:30 امروز در سالن کارن میرچاین شهر ایروان ارمنستان به مصاف تیم بنفیکا پرتغال رفت.

پالما اسپانیا که در نیمه اول با نتیجه دو بر یک شکست خورده و تا لحظات پایانی هم با نتیجه چهار بر دو عقب افتاده و در آستانه شکست بود، به یکباره بازگشت شگفت انگیزی داشت و بازی را به وقت‌های اضافه کشید.

مارسلو و گوردیلو در سه دقیقه پایانی دو گل برای مایورکا پالما اسپانیا به ثمر رساندند تا یاران طیبی و اولادقباد در پایان وقت 40 دقیقه و معمول، به تساوی 4 بر 4 دست پیدا کنند و بازی به وقت‌های اضافه برود.

در دو وقت پنج دقیقه‌ای که فرصت مناسبی برای کسب پیروزی بود، مایورکا پالما اسپانیا می‌توانست با گلزنی از روی نقطه پنالتی به برتری دست پیدا کند، اما رومولو این فرصت را هدر داد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

پالما در ضربات پنالتی که هر دو تیم پنج شوت زدند موفق به کسب پیروزی 4 بر 3 شد تا برای دومین سال پیاپی فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شود.

تیم فوتسال مایورکا پالما اسپانیا سال گذشته هم با نمایش فوق‌العاده و دو گل دیدنی حسین طیبی موفق شد به برتری 4 بر 3 مقابل بنفیکا پرتغال برسد و فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شود که این بار هم چنین اتفاقی رخ داد.

در دیگر مسابقه نیمه نهایی فوتسال لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بارسلونا و اسپورتینگ لیسبون از ساعت 20:30 به مصاف هم رفتند.

دیگر خبرها

  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات