Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:18:52 GMT

آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در باغ کمال تبریز

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۸۲۶۲

آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در باغ کمال تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار صبح امروز دوشنبه در جلسه مشترک با نمایندگان انجمن های هنری که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و رئیس مجموعه فرهنگی باغ کمال، در محل این مجموعه برگزار شد گفت: پس از تصویب سند تقویت هویت فرهنگی در شورای برنامه ریزی و اداری استان و ابلاغ به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ایجاد دارلفنون به منظور احیای مکاتب هنری تبریز به عنوان یکی از برنامه های حائز اهمیت این سند در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه این مجموعه تجهیز شده و آماده بهره برداری است گفت: بر این باوریم که فعالیت فرهنگی و هنری باید نشأت گرفته از دل و جان هنرمندان باشد و متکی بودن به دولت در این زمینه صحیح نیست و با این تفکر مدیریت مجموعه را به انجمن های فرهنگی و هنری خواهیم سپرد و در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه نظارت و تسهیل گری در کنار هنرمندان خواهیم بود تا با توسعه اقتصاد هنر شاهد رونق اقتصادی باشیم.

هم افزایی دستگاه های فرهنگی لازمه توسعه فعالیت های هنری و فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی گفت: در این مقطع زمانی شاهد همکاری تنگاتنگ مابین میراث فرهنگی و ارشاد هستیم که همین امر حمایت حاکمیتی مناسبی را ایجاد کرده است تا هنرمندان تبریز بتوانند با تکیه بر توان خود توسعه و شکوفایی هنر اصیل این کهن شهر را به ارمغان آورند.

محمدپور اضافه کرد: یقینا با مشارکت کنونی، این مجموعه به یک مکان پویا تبدیل خواهد شد و شاهد اثربخشی فعالیت ها در راستای احیای مکاتب فاخر هنری تبریز خواهیم بود.

پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر لازمه مانایی دارالفنون مکاتب هنری تبریز

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر لزوم همکاری مابین دارالفنون مکاتب هنری تبریز و این بنیاد گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان این آمادگی را دارد تا با تعریف پروژه های پژوهشی در زمینه مستندنگاری تاریخی مکاتب هنری فاخر تبریز گام بردارد.

جواد شریف نژاد افزود: تدوین کتاب و تنظیم دایره المعارف در زمینه مکاتب هنری تبریز یکی از ضروری ترین اقدامات این مجموعه است که می تواند ذخیره ارزشمندی از این میراث ارجمند را برای نسل های آینده ثبت و ضبط نماید.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد، نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری برنامه های خود را به صورت تقویم زمانی مدوّن تا پایان هفته آتی به مدیریت مجموعه ارائه کنند.

کد خبر 4798987

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز محمد محمدپور بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت

به گزارش صدای ایران از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت کردم شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود