Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@00:26:59 GMT

توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۸۷۸۱

توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است.

سجاد صنعتی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه، نقش روستا‌ها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی محوری بوده، فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستائیان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید همه جانبه، مستمر و  متکی بر مشارکت و خودباوری روستائیان باشد، ادامه داد: برای تحقق این امر باید زمینه مشارکت همه‌ جانبه، همکاری و همدلی بین تمامی اهالی روستا فراهم باشد و مسؤولان نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند. 

وی با اشاره به اینکه، توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می‌آید، اظهار کرد: هر چه اقتصاد روستا پویا‌تر و شکوفا‌تر باشد فرایند توسعه و پیشرفت آن کشور مناسب‌تر خواهد بود و به همین علت است که در برنامه‌های توسعه‌ محور اغلب کشور‌ها، روستا‌ها از ارکان مهم در توسعه پایدار به شمار می‌آیند. 

صنعتی‌منفرد یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به ویژه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است و در همین راستا توانسته از این طریق گام‌های موثری را در راستای بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگهداشت جمعیت و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب گشته، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی توسعه روستایی استان زنجان روستا پایداری فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ،گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است. - اخبار استانها -

سعید رسولی در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از اعضای شورای مسکن استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، اظهار داشت: تا به امروز سه هزار و 811 واحد از پروژه‌های نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده که در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: مهمترین پروژه‌ ما انبوه‌سازی بوده که 200 واحدی نهضت ملی تافگه در شهرک بهاران سنندج احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع و در دو فاز 80 و 120 واحدی تعریف شده است.

وی گفت: فاز اول که 80 واحد است جزو پروژه‌های پیشران انبوه‌‌ ساز استان است که خوشبختانه 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به زمانبندی انجام شده در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی خاطر نشان کرد: پروژه فاز دوم 120 واحدی، امروز برای انجام نازک‌کاری تعیین پیمانکار می‌شود و امیدواریم در هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

وی اذعان کرد: زمین این پروژه در سال‌های گذشته توسط راه‌ و شهرسازی جهت اجرای پروژه‌های مسکن شهری به بنیاد مسکن واگذار شده و جزو زمین‌های مازاد بنیاد مسکن بود که در آن پروژه نهضت ملی تعریف شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد: مابقی پروژه‌های 3611 واحد بنیاد مسکن در پنج شهر دیگر استان توزیع شده که جزئیات آن در زمان دیگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم