Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:30:09 GMT

۶۵۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد فارس ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۰۴۶

۶۵۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد فارس ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل کمیته امداد فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون  ۵۶۰۲ تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است که از این میزان، ۱۲۵ میلیارد ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم افزایی و ۶۱۰ میلیارد ریال  نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری و هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸  پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه اضافه کرد:  از ابتدای سال تاکنون ۳۵۹ خانوار در استان به خودکفایی رسیده  و  پنج هزار و ۶۰۲ طرح اشتغال ایجاد شده است. از این تعداد طرح ایجاد شده،  تعداد ۲۲۱۳ طرح اشتغال برای زنان و سه هزار و ۳۸۹ طرح اشتغال برای مردان بوده است. همچنین از این تعداد، ۷۸۸ طرح در زمینه مشاغل خانگی و چهار هزار و ۸۱۴ طرح نیز در زمینه خوداشتغالی بوده است که توانسته برای شش هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد شغل کند.

مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه وام های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح  داده می شود، گفت: امسال یک هزار و ۸۱۴ طرح شهری با اعتبار ۶۲۷ میلیارد ریال و سه هزار و ۸۰۹ طرح روستایی نیز با اعتبار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت خاطر نشان کرد: ۱۷۴۱ مورد مشاغل خدماتی ،  ۲۴۷۹ مورد دام‌پروری ، ۲۸۴ مورد صنایع‌دستی و یک هزار و ۹۸ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

کد خبر 4799032

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد فارس اشتغال بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاشفی ظهر یکشنبه در نشست خبری به میزبانی بسیج سازندگی سمنان، ضمن بیان اینکه ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس در روستاها و مناطق محروم یکی از اقدامات حوزه محرومیت زدایی است، تاکید کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌ها از خانواده‌های محروم خریداری و در نتیجه مفر درآمدی برای این نوع خانواده‌ها مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی، شرکت برق و کمیته امداد استان سمنان در این ارتباط با هم همکاری می‌کنند، افزود: ایجاد ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس با مشارکت کمیته امداد استان سمنان در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده اما تلاش می‌کنیم در سال جاری ۳۵۰ نیروگاه محقق شود.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با کمیته امداد استان در این ارتباط خبر داد و افزود: برخی از نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی در استان طی هفته بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.

کاشفی بیان کرد: ۴۹۶ متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان وجود دارد که توسط کمیته امداد احصا برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است، گفت: تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه تأمین می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان همچنین گفت: ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان طی هفته بسیج سازندگی و با حضور مسئولان به بهره برداری خواهد رسید که کمک خوبی به لحاظ اقتصادی به خانواده‌ها می‌کند.

کد خبر 6097412

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود