Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که عملیات ۲۰ ساعته نیروهای امنیتی افغان برای بازداشت «نظام‌الدین قیصاری» ناکام پایان یافت حزب جنبش ملی افغانستان اعلام کرد که این فرمانده سابق نیروهای محلی به یک منطقه امن انتقال یافته است. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ادریس برنا» عضو مطبوعاتی حزب «جنبش ملی اسلامی افغانستان» به «آوا» گفت که «نظام‌الدین قیصاری» فرمانده سابق نیروهای پلیس محلی در ولایت «فاریاب» به یک محل امن منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو حزب جنبش در حالی از انتقال قیصاری به مکانی نامعلوم خبر داده که عملیات بازداشت این فرمانده نزدیک به ژنرال «دوستم» پس از حدود 20 ساعت درگیری ناکام ماند.

نیروهای پلیس ولایت «بلخ» حوالی نیمه شب شنبه اقامتگاه قیصاری را در منطقه پنجم شهر مزارشریف محاصره کرده بودند و قصد بازداشت وی را داشتند که با مقاومت نیروهای مسلح تحت فرمان این فرمانده محلی روبرو شدند.

ژنرال «محمد اجمل فائز» فرمانده پلیس بلخ می‌گوید که دادگاه حکم بازداشت وی را صادر کرده و براساس گزارش‌ها قیصاری به  جذب افراد مسلح غیرمسئول، غصب زمین، زورگویی و آزار و اذیت مردم متهم است.

پایان ناموفق عملیات بازداشت «قیصاری»؛ 8 نفر کشته شدندبالگردهای ارتش در شمال افغانستان برای بازداشت «قیصاری» وارد عمل شدندافغانستان| تلاش برای بازداشت «قیصاری»؛ درگیری در مزارشریف ادامه دارد

قیصاری معاون ویژه ژنرال دوستم در ولایت فاریاب بود که تیرماه سال گذشته توسط نیروهای ریاست امنیت ملی افغانستان بازداشت شد و دی‌ماه نیز به‌طور مشروط آزاد شد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه شب گذشته در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر دیروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد