Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش «ورزش برای همه» در مسیر ترویج مشارکت توان یابان با حضور تعدادی از مسئولان برگزار شد. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، همایش یک روزه «ورزش برای همه» با هدف ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش، امروز در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، سیما لیموچی نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک، حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران، سوتان اسوتکوفسکی رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در ایران، سلیمانی نماینده سازمان ورزش شهرداری تهران، سعیده صالح غفاری مدیر عامل انجمن اوتیسم و جمعی دیگر از مسئولین ورزش کشور در این همایش حضور داشتند و سخنرانی کردند.

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش در این همایش گفت: امیدوارم نتایج این همایش به توسعه ورزش در همه بخش‌ها و همه اقشار به ویژه جامعه توان یابان کشور کمک کند. آمار مسئولان کشور حامی از این است که 57 درصد جمعیت ایران دچار کم تحرکی و فقر حرکتی هستند و این مسئله باعث شیوع برخی بیماری‌ها می‌شود. 65 درصد نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند. در گزارشی که اخیراً از سوی وزارت بهداشت ارائه شد، سه درصد تولید ناخالص ملی صرف درمان بیماری‌های غیر واگیر است که نزدیک به 45 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: ورزش بهترین راه برای مقابله با این وضعیت است. موضوع ترویج ورزش یک امر ضروری و لازم است و سعی ما هم بر این بوده که تمرکز خود را روی ورزش همگانی معطوف کنیم. اقدامات خوبی در بحث ورزش همگانی صورت گرفته و نهادهای مختلف در این باره کمک زیادی کرده‌اند. همچنین به توسعه ورزش روستایی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی توجه کرده‌ایم.

احمدی گفت: قشر معلولین نیاز بیشتری به ورزش دارند. کمیته پارالمپیک اقدامات خوبی کرده و اخیرا نیز نشان افتخار از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به ایران تعلق یافت. البته هنوز نیاز به کار بیشتری داریم و این موضوع نیاز به همکاری دستگاه‌ها دارد. پاسخگویی به نیاز ورزشی 80 میلیون نفر از عهده یک نهاد برنمی‌آید و همه نهادها باید کمک کنند.

سیما لیموچی نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز اظهار داشت: آخرین آمار از سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که یک میلیارد نفر به یکی از انواع معلولیت دچار هستند که 15 درصد جمعیت دنیا می‌شود. معلولان سه برابر بیشتر از افراد سالم دوار کم تحرکی هستند که این اتفاق خوبی نیست. برهمین اساس یونسکو روز جهانی افراد دارای معلولیت را ایجاد کرد تا به این قشر توجه بیشتری شود.

وی افزود: در ایران نیز اقدامات ورزش معلولین از سوی کمیته پارالمپیک از سال 82 آغاز شده و خوشبختانه در ایران روز ملی پارالمپیک داریم و کشورمان یک الگو و سمبل برای دنیا است. بعد از ورزش همگانی معلولان، توسعه ورزش قهرمانی را نیز داشته‌ایم که مدال‌های زیادی کسب شده است. همچنین افرادی همچون الهه قلی فلاح، زهرا نعمتی و سیامند رحمان چهره‌های مشهور در این حوزه هستند.

بازگشت کهتری به تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان/ برگزاری جلسه با زهرا نعمتیرضایی: خوشحالیم سعیدی اولین مصاحبه‌اش در پست جدید را علیه ورزش جانبازان و معلولین انجام دادسمیرا ارم: جای حسین امیری در کادر فنی تیم ملی تیراندازی معلولان خالی بود/ می‌خواهم در پارالمپیک خودم باشم، نه بیشتر

 

همچنین سوتان اسوتکوفسکی رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران گفت: از همه کسانی که در این برنامه حضور داشتند و همکاری کردند تشکر می‌کنم. یادمان باشد که موانعی که بر سر راهمان قرار دارد، نباید مانع از حرکت ما شود. خوشبختانه ایران تلاش زیادی برای ترویج ورزش معلولان کرده و این ارزشمند است. ورزش ابزار مهمی برای تقویت زمینه‌های اجتماعی است و رابطه‌ای مثبت بین افراد دارای معلولیت و سایر افراد ایجاد می‌کند. یونسکو نیز فعالیت‌های زیادی در حوزه تربیت بدنی کرده و تلاش داشته که توسعه جهانی در ورزش را ایجاد کند. ارتقای کیفی برنامه‌های تربیت بدنی در منشور بین‌المللی یونسکو مورد تاکید قرار گرفته است. چشم‌انداز یونسکو در حوزه ورزش واضح است؛ اینکه ورزش امری حیاتی برای سلامتی افراد دارای معلولیت به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

R1351/P/S3,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ورزش جانبازان و معلولین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش جانبازان و معلولین ورزش جانبازان و معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در حاشیه برگزاری همایش آموزشی - توجیهی حج تمتع ۱۴۰۳ استان تهران با تاکید بر اهمیت وحدت و همبستگی میان مسلمانان در مقابله با جنایات رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: زائران حج پیش رو دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از زائران خواست رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.

وی در راستای منویات مقام معظم رهبری به زائران سرزمین وحی توصیه کرد: اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند همچنین نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در راس فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود، گفت: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط نیز متناسب با آن تغییر می‌کند به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم.

به گفته مسئولان حوزه حج و زیارت در حج تمتع گذشته ۵ کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد و در ادامه این روند امسال نیز ۲ کاروان با ظرفیت ۲۲۰ نفر به تعداد زائران افزوده شده است.

همایش آموزشی - توجیهی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان تهران امروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور هزاران زائر بیت الله الحرام در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد. در این همایش سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران از تشرف حدود ۱۵ هزار زائر از استان، به سرزمین وحی خبرداد.

دیگر خبرها

  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها