Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:55:58 GMT

راه‌اندازی خوشه صنعتی مس و ملیه در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۴۴۴

راه‌اندازی خوشه صنعتی مس و ملیه در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از راه‌اندازی خوشه صنعتی مس و ملیه در امسال و سال آتی خبر داد.

ایرج احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خوشه کفش هیدج، اظهار کرد: از سال ۹۰ اقدامات برای شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی در این استان آغاز شده است. طرح توسعه خوشه‌های صنعتی فرآیندی است که سه تا پنج سال به طول می‌انجامد و مراحل متعددی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: اجرای خوشه‌های صنعتی در پنج فاز مطالعات، اعتمادسازی، تدوین برنامه عمل، پیاده‌سازی و خروج عامل توسعه از خوشه، انجام می‌شود.

وی افزود: ۶ خوشه در استان به‌عنوان برخوردار از قابلیت توسعه شناخته شده‌ که شامل رشته‌های روی، فرش، کفش، چاقو، مس و ملیله است. در سال ۹۱، "روی" نخستین خوشه‌ای بود که در استان توسعه یافت ولی به واسطه ملاحظات سیاست‌های زیست‌محیطی، اجرای آن متوقف شد.

احمدی تصریح کرد: بعد از آن خوشه فرش طی سه سال در استان انجام و بعد از آن خوشه صنعتی کفش در دستور کار قرار گرفت. تعداد کارگاه‌های فعال در این رشته در سال نخست ۱۴۲ مورد بود که این میزان در پایان سال سوم به ۱۶۲ مورد افزایش یافته است. میزان اشتغال مستقیم در صنعت کفش در هیدج در سال نخست اجرای خوشه، ۹۰۰ نفر بود که این تعداد در پایان سال سوم به ۱۳۵۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای خوشه صنعتی چاقو از سال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: راه‌اندازی خوشه صنعتی مس در سال‌جاری و اجرای خوشه صنعتی ملیله نیز در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، یادآور شد: زیتون طارم، طرح آبزیان ماه‌نشان، کشمش و انگور ابهر، حبوبات هیدج، فرآورده‌های لبنی و نساجی، از دیگر زمینه‌هایی است که ایجاد خوشه‌های صنعتی برای آن‌ها در استان مورد توجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان روی خوشه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در ابتدای ورود به میامی در گلزار شهدا حاضر و به مقام شامخ شهدا با نثار شاخه گل ادای احترام کرد.
سپس در سفر به میامی از روستا‌ی بدون بیکار محمد آباد قطب تولید پیراهن کشور ، روستای جودانه قطب تولیدات دامی استان سمنان ، مجموعه روستایی پل ابریشم شامل پنج روستای حسین آباد ، محمد آباد  ،چاه شیرین خانه گلی و چاه فرش و نیز دهستان فرومد دیدن و با روستاییان درباره مشکلات این مناطق گفت و گو کرد .

وی همچنین با حضور در شورای اداری میامی گفت: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است و تولید روزانه ۲۷ تن شیر نشان از ظرفیت‌های عظیم روستا‌های شهرستان است و برای چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن،  دوخت پیراهن و صنایع دستی  می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد