Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتاد و پنجمین نشست «عصرانه داستان نویسان رضوی» به دعوت کانون کتاب و اندیشه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، هشتاد و پنجمین نشست «عصرانه داستان‌نویسان رضوی در سه‌شنبه‌های به‌نشر» همزمان با آغاز سومین سال برگزاری این جلسات در قالب سلسله نشست‌های تبلیغی-ترویجی «در پناه کلمات» با حضور نویسندگان پیشکسوت مشهدی و نوقلمان داستان‌نویس به دعوت کانون کتاب و اندیشه دانشگاه فردوسی مشهد برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشتاد و پنجمین نشست روز سه شنبه 26 آذر ماه ساعت 16 در ساختمان مجمع کانون‌های فرهنگی هنری، تالار اندیشه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود. 

برپایی محفل «عصرانه داستان نویسان رضوی» به همت انتشارات به‌نشر و با حضور نویسندگان خراسانی هر هفته و به صورت مستمر از نکات قابل توجه این جلسات است که با دبیری سعید تشکری؛ نویسنده و مدرس ادبیات داستانی و دراماتیک و عضو کانون جهانی منتقدان  ITCAبه داستان‌خوانی، آموزش، نقد و بررسی آثار نویسندگان نوقلم با محوریت امام رضا (ع) اختصاص دارد.

بیش از 800 عنوان کتاب توسط به نشر در نمایشگاه کتاب مشهد ارائه شدمشهد| 4 اثر جدید از سوی «به نشر» با محوریت امام رضا(ع) منتشر شد«تا ابد با تو می‌مانم»؛ خاطرات «مریم مقدس» توسط به نشر روانه بازار کتاب شد

رهگذر این جلسات انتشار دفتر اول از مجموعه آثار اعضا با دبیری سعید تشکری به نام کتاب «به صرف عصرانه» در 176 صفحه شامل 22 داستان کوتاه از نویسندگانی همچون جواد نعیمی، مونا بدیعی جوان، بتول پادام ، فرزانه توابکی ، رضا خوشه بست، کوروش تشکری، مریم رمضانی ، ام البنین ماهر ، طیبه سیدی، مریم فخریان، زهره جعفرزاده، نوید ظریف کریمی و فاطمه کنعانی توسط انتشارات به‌نشر می باشد.

برگزاری مسابقه «داستان نویسی رضوی» از دیگر اقدامات دبیرخانه عصرانه داستان نویسان رضوی به‌نشر است که با موضوع اشخاص و چهره های مردمی و مذهبی مدفون در حرم مطهر رضوی و یکی از ورودی های حرم مطهر رضوی (باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع)، باب الهادی(ع) و...) در حال برگزاری است.

دبیرخانه مسابقه «داستان نویسی رضوی» ضمن دعوت از نویسندگان جوان و نوقلم و علاقه‌مندان به حوزه داستان نویسی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه را تا پایان دی ماه امسال تمدید کرد.

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند

محمد جهانپا، دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، ضمن اعلام اسامی راه‌یافتگان به این رویداد هنری، توضیحاتی را ارائه داد.

جهانپا گفت: «جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی با حضور پرشور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر داستان‌گویی کار خود را آغاز کرد که میزبان هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور خواهد بود. این جشنواره فرصتی است تا هنرمندان جوان و با استعداد از سراسر کشور، داستان‌های معنوی و ملی ما را با شیوه‌ای نوین و خلاقانه به نمایش بگذارند.»

دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی ادامه داد: «ما شاهد بودیم که چگونه هنر نقالی می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ و تاریخ ما به نسل‌های آینده عمل کند و همچنین این جشنواره می‌تواند هنر داستان‌گویی که همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم ما دارد را احیا کند. داوری این دوره از مسابقات با حضور مرشدان محسن میرزا علی، حسن بیگی و ورمرزیار در بوشهر به کار خود پایان خواهد داد.»

جهانپا، اسامی راه‌یافتگان به جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی را که به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد، به شرح زیر اعلام کرد: 

نرگس یوسفی، مشهد، استان خراسان رضوی

رئوف پاشایی، مشهد، استان خراسان رضوی

فرشته محمدی، صالح‌آباد، استان خراسان رضوی 

کوثر دلتنگ سفیدسنگی، تربت جام، استان خراسان رضوی

جواد آقاپور، روستای درمه کلا، استان مازندران، بزرگسال

آتنا بیات، شهرستان اراک، استان مرکزی، بزرگسال

مرسانا برزگر، مشهد، استان خراسان رضوی

درسا نکویی، ده‌غیبی، استان خراسان رضوی

امیررضا حسینی روستایی دلویی، شهرستان گناباد، استان خراسان رضوی

سیدعلی موسوی، اکرم آباد، استان یزد، بزرگسال

سیدامیر عباس کرامت، کاشمر، استان خراسان رضوی

علی بهاری، بروجرد، استان لرستان، بزرگسال

جواد همایونی، توس، استان خراسان رضوی، بزرگسال

ضحا بابامندنی، دزفول، استان خوزستان

رویداد پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، یکی از بخش‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد