Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش کمیسیون عمران درباره آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون عمران درباره بررسی آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 25 آذر) مجلس شورای اسلامی قرائت شد. 

متن این گزارش به شرح ذیل است: 

مقدمه

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال 1374 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون مزبور در6 فصل، احکام و قواعدی ناظر بر کلیات، اهداف و خط مشی قانون ، تشکیلات، ارکان، وظایف و اختیارات سازمان مهندسی، امور کاردان‌ها و صنوف و ساختمانی، مقررات فنی و کنترل ساختمان و آموزش و ترویج در زمینه طراحی و اجرای ساختمان ها پیش‌بینی کرده است.

از جمله شاخص‌های شکل‌گیری این قانون ارجاع بسیاری از امور و ضوابط مربوط به اجرای قانون به آیین‌نامه‌های اجرای این قانون است لذا تاکنون آیین‌نامه‌های متعددی در خصوص این قانون به تصویب رسیده است.

همین گستردگی باعث گردیده تا آیین‌نامه‌های مزبور نقش اساسی در تنظیم رفتار افراد موضوع این قانون داشته باشد و در نتیجه حقوق و تکالیف این افراد ارتباط قابل ملاحظه‌ای با احکام مندرج در این آیین‌نامه‌ها خواهد داشت.

ادامه دارد ...

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران آموزش نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

به گفته وی تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرائی خاطر نشان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وزیر آموزش و پروروش تصریح کرد: به هنرستان های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود، هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد