Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:56:28 GMT

شیوع بیماری آنفولانزا در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۳۷۱

شیوع بیماری آنفولانزا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰۰ نفر به علت بیماری آنفولانزا در یک ماه گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند.

«جواد آقازاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: تنها 23 درصد از بستری شده ها در استان به آنفولانزا مبتلا بوده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه اپیدمی بیماری آنفولانزا دارای 3 موج است، افزود: این موج از اواسط آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: میزان وفتی در استان کمتر از میانگین کشوری بوده است و شاهد کاهش ابتلا به این بیماری در روز های اخیر بوده ایم.

 

این مسئول اضافه کرد: طی 2 ماه گذشته در آذربایجان غربی برای کنترل این بیماری فعالیت آزمایشگاه تشخیص مولکولی آنفولانزا زیر نظر متخصص ویروس شناسی به صورت روزانه، واکسیناسیون گروه های هدف، تامین داروهای مورد نیاز درمان بیماران و فعال سازی 46 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و حاشیه شهر ها از جمله این اقدامات بوده است.

 

آقازاده گفت: راه‌اندازی میز آموزش بیماران و همراهان در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی، اجرای برنامه‌های آموزش چهره‌به‌چهره دانش‌آموزان، اجرای جلسات آموزش عمومی برای مدیران مدارس و کارکنان ادارات از دیگر اقدامات در راستای کنترل بیماری آنفلوانزا به شمار می‌رود.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های مساجد طرح ملی فهما اردبیل فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز پیشگیری از شیوع بیماری بیماری آنفولانزا آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش کانال تلگرامی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و مسری در این باریکه به علت فقدان آب سالم و بهداشتی و نبود آب مناسب برای شرب هشدار داد

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد