Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@02:31:56 GMT

جزئیات انتقال آب از دریای عمان به ۳ استان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۹۵۰

جزئیات انتقال آب از دریای عمان به ۳ استان شرقی

رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان،‌ گامی برای توسعه مناطق شرقی کشور است،‌ خبر داد: ارزش نهایی پروژه انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور به ۲.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب‌پور تصریح کرد: این پروژه در سه فاز ۲۵۰ میلیون متر مکعبی تعریف شده که در مجموع ۷۵۰ میلیون متر معکب آب را به این مناطق منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه ۱۵۰۰ کیلومتری

وی طول کل مسیر انتقال آب را ۱۵۰۰ کیلومتر اعلام و تاکید کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو این پروژه را هدایت خواهند کرد تا زمینه‌ساز توسعه مناطق شرقی کشور شود.

به گفته وی، همکاری‌های استانداری‌ها، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو نقش ویژه‌ای در پیشبرد این طرح ملی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد آب انتقالی به مصارف شرب خواهد رسید، اظهار کرد: سهم شرکتهای معدنی و صنایع معدنی ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری است و آماده حضور در مناطق شرقی کشور هستند.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: شرکتهای فولاد مبارکه، فولاد خراسان، اپال پارسیان، توسعه صنایع فراگیر سناباد (وابسته به فولاد خوزستان) و فولاد شرق کاوه (که بیشترین سهم را در تامین سرمایه تقبل کرده است) اقدام به سرمایه‌گذاری این طرح به میزان تعهد شده خواهند کرد.

توسعه شرق در ادامه توسعه مناطق مرکزی

غریب‌پور با یادآوری اینکه بخش شرقی کشور نیز همچون بخش مرکزی ایران،‌ با حضور این شرکت‌ها شاهد توسعه به‌ویژه در بخش معادن می‌شود، اظهار کرد: مجموع اشتغالی که شرکتهای سرمایه‌گذار در ناحیه معدنی سنگان (خراسان رضوی) ایجاد کرده‌اند به ۷۰۰۰ نفر رسیده است که این رقم در پایان سال جاری با افتتاح دو کارخانه جدید کنسانتره فولاد مبارکه و گندله‌سازی خوزستان، به مرز ۹۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به نواحی مرکزی ایران،‌ تاکید کرد: در سوی دیگر کشور شرکتهای بزرگ،‌ در گام نخست اقدام به انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان می‌کنند که تا پایان امسال محقق می‌شود و در فاز دیگر تا شهریور سال ۹۹ این خط به شرکت چادرملو می‌رسد.

او تاکید کرد: تجربه چنین پروژه‌ای قطعا به اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی، کمک شایانی می‌کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت معادن و صنایع معدنی گفت: ارزش کل طرح های زیربنایی این بخش به ۱۱ میلیارد یورو می‌رسد و امروز آغازی بر اجرای یکی از بزرگترین طرح‌های ملی زیربنایی کشور است.

لینک کوتاه: asriran.com/002x6r

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتقال آب دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق

دهقان فرماندار بافق گفت: ۱۰۷ پروژه در ادامه تکمیل زنجیره فولاد، در مجتمع فولاد بافق در حال اجرا است. 

او افزود: با اجرای این پروژه‌ها، مجتمع فولاد بافق بی نظیرترین مجموعه فولادی در سطح کشور، خواهد شد. 

دهقان بیان کرد: این مجتمع تاکنون برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است. 

او خاطرنشان کرد: با اجرای این ۱۰۷ پروژه این اشتغالزایی به بیش از شش هزار نفر خواهد رسید. 


عظمتی مدیر بهره برداری کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق گفت: ظرفیت این کارخانه ۵۵۰ هزار تن در میلگرد از سایز هشت تا ۴۰ و ۵۰۰ هزار کلاف‌های صنعتی و ساختمانی از سایز ۵/۵ تا سایز ۲۰ به صورت ساده و آج دار است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود