Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود اظهار کرد: آمریکا با جایگزین کردن تحریم به جای جنگ مردم را هدف قرار داده است، تحریم جایگزین مدرن برای نسل کشی  و جنگ بی صدا است.  وی ادامه داد: آمریکا با فریب افکار عمومی خود می‌گوید دنبال جنگ نیست. افکار عمومی باید بداند تحریم سلامت، آرامش و امنیت همه ایرانیان را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان آمریکا اعتراف کردند که تحریم را هم‌طراز جنگ قرار داده اند.

بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید داریم

وی در ادامه با اشاره به جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت: در این جلسه در رابطه با اینترنت و نگرانی های مربوط به آن صحبت شده است. همگان با اجماع کامل بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید کردند. به هیچ وجه نه تنها موضوع قطع اینترنت مطرح نیست، بلکه گسترش ارتباط اینترنت ایرانیان هم مورد تاکید قرار گرفته است. به اعتقاد من این جلسه هم به ابهامات پاسخ داده و هم شرایط سیاستگذاری آتی را مشخص کرده است. دولت یازدهم به گسترش اینترنت  تلاش کرده است، این دولت سبب گسترش بازار دیجیتال شده است. ربیعی سپس گفت: آنچه که مطرح است تکمیل زیر ساخت های شبکه ملی است.

دولت از عملکرد تمامی وزرای خود دفاع می‌کند

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به موضوع استیضاح برخی وزرا گفت: ما معتقد هستیم به تعبیر امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است. از این رو ما سوال از وزرا را حق قانونی مجلس می‌دانیم. لازم است که ما چند نکته را در این ارتباط مطرح کنیم. در این موضوع استیضاح دقت شود که منافع ملی حفظ شود. الان بحث استیضاح چند وزیر کلیدی مطرح است.

وی ادامه داد: در اتفاقات اخیر وزیر کشور در میدان حضور داشت؛ اگر نمایندگان با تامل بنگرند، احتمالا می توانند با درک شرایط موجود تصمیم دقیق تری بگیرند. از سوی دیگر یک انتخابات مهم پیش رو داریم، برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات با امنیت و گستردگی بیش‌تر امروز در مقابل تحریم های آمریکا مهم است و طرح استیضاح وزیر کشور می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

سخنگوی دولت با اشاره به آشنایی بیژن زنگه با بازارهای بین المللی نفت در زمان تحریم گفت: زنگه در خط مقدم جنگ با آمریکا است. در زمانی که جنگ، جنگ اقتصادی به تعبیر آمریکایی‌ها است ما حتما وزرایی مثل وزیر نفت را برای کشورمان موثر می‌دانیم. وی در ادامه تصریح کرد: دولت از تمامی وزرای خود و عملکرد آنان در حوزه های مختلف دفاع می کند.

به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست

ربیعی سپس به برخی اقدامات وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری که به طرح برخی اصلاح‌طلبان برای استعفای رئیس جمهور به پیشنهاد جهانگیری  اشاره کرد، گفت:به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست. من صمیمیتی هم با آقای جهانگیری دارم و زیاد گفت‌وگو می‌کنیم نه همچین ایده ای دارند و نه این موضوع صحت دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: برخی می‌گویند به دلیل اعتراض که نمی‌گذارند دولت کار کند رئیس جمهوری باید استعفا دهد. برخی هم از ابتدای عمر دولت می‌گفتند دولت ۶ ماه بیشتر نمی‌ماند، متاسفانه توجه نمی کنند در چه شرایطی هستیم. اتفاقات که افتاده و فشارهایی که تحمیل شده  را در نظر بگیرند. یکی از مشکلات ما سخن نگفتن و اطلاع نرساندن بوده است. دولتی که در ۶ سال کارنامه خوبی از قدرت خرید و اشتغال مردم داشته باید بگوید چرا می‌خواهید عامل تحریم را نادیده بگیرد؟ ما معتقد هستیم این روزها خواهد گذشت، همه تلاش خود را برای عبور از این روزها خواهد کرد.

کد خبر 470590 برچسب‌ها سخنگوی دولت حسن روحانی علی ربیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی دولت حسن روحانی علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند