Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» میثم پیله فروش عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی  درباره عملکرد مجلس دوره دهم گفت: درباره عملکرد مجلس کنونی می‌توان گفت که متأسفانه عملکرد نمایندگان کنونی، مجلس را از رأس امور به قعر امور رسانده است.

وی ادامه داد: مجلسی می‌تواند در رأس امور باشد که سالم باشد، مجلس می‌تواند در رأس امور باشد که وابسته و تحت تأثیر لابی‌های دولتی نباشد، مجلس می‌تواند در رأس امور باشد که پیگیر امور اسپانسرهای انتخاباتی خود نباشد اما اگر مجلسی وابسته شد خودبه‌خود از قدرت تصمیم‌گیری خارج می‌شود و نمی‌تواند برای ملت تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مجلس ناکارآمدی آن است، خاطرنشان کرد: دلیل ناکارآمدی مجلس این است که متأسفانه به‌جای اینکه پیگیر امور مردم باشد پیگیر امور اسپانسرهای انتخاباتی خودش است، اگر  مجلسی بخواهد کارآمد باشد اولین ویژگی که باید داشته باشد این است که سامانه شفافیت مجلس مصوب شود و با این اقدام مجلس  سالم خواهد شد. ویژگی سامانه شفافیت این است که   هزینه انتخاباتی شفاف شود و جلسات کمیسیون های مجلس به‌طور علنی پخش شود.

پیله فروش، افزود: نکته بعد شفافیت حقوق، مزایا و سفرهای خارجی نمایندگان مجلس است که لازم است در این زمینه شفاف سازی شود. مرحله سوم ایجاد سامانه شفافیت مکاتبات نمایندگان است تا معلوم شود نماینده در طی ۴ سال پیگیر چه اموری است. مرحله آخر شفافیت آرا در صحن علنی مجلس است و به نظر با این اقدامات  مجلس سالم شده در نتیجه دولت را هم سالم می‌کند و بر سایر دستگاه‌ها نیز نظارت خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ویژگی دیگر مجلس باید انجام قانون‌گذرای به نفع مردم باشد، گفت: هر سیاست اقتصادی برنده و بازنده‌ای دارد متأسفانه در بسیاری از قوانینی که در کشور وضع می‌شود برندگان،   عده قلیلی از مردم و بازندگان عامه مردم هستند اما می‌توان با قاعده گذاری صحیح توسط مجلس سالم برنامه‌ای داشت که عامه مردم برنده باشند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت دوازدهم برای رسیدگی به مطالبات مردم اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی این دولت این بود که تصمیم گرفت تا تصمیم نگیرد! اما مجلس نو و کارآمد می‌تواند دولت را مجبور به تصمیم‌گیری  درست کند اگر این اتفاق صورت بگیرد به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عدالت مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور در حوزه تولید ایجاد کرده و باعث افزایش مشارکت مردم در تولید می‌شود. - اخبار سیاسی -

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهمیت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار کرد: دولت سال گذشته برای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به مجلس ارائه کرد که بهتر است هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد و با توجه به اهمیت موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه کاهش مالیات بر سودهای تولیدی فرصت بیشتری برای تولیدکنندگان به منظور سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند، افزود: کاهش مالیات عملکرد تولید، تغییر در قوانین مالیاتی کشور با محوریت افزایش جذابیت کسب‌وکارهای موجود و همچنین راه‌اندازی تولید از جمله اهداف دولت از تدوین طرح مذکور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کاهش مالیات بر سود یا عملکرد واحدهای تولیدی می‌تواند فرصت‌ و امکان برای سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم کند، ادامه داد: با این لایحه مالیات از سمت تولید به سمت مالیات مصرف برده شده  و از این روش مالیات برای تولید کاهش یافته و انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود.

قادری تصریح کرد: در حال حاضر دولت این عدد را از 25 درصد به 15 درصد کاهش داده است اما بهتر است این میزان کاهش یابد که بتوانیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش مشارکت مردم در تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لایحه مذکور کمک می‌کند که مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی افزایش یابد، گفت: با تصویب و اجرای درست این لایحه مالیات، بر سود واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد و در کنار آن مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد افزایش یافته و منابع از سمت فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد کشیده می‌شود و این مهم انگیزه را جهت سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های تولیدی را افزایش می‌دهد.

نماینده شیراز در مجلس عنوان کرد: با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) ضروریست لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، هر چه زودتر در مجلس تعیین تکلیف و از سوی دولت اجرایی شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • پورمحمدی: گفتند شما بخورید و بخوابید، لیست شانا رأی می‌آورد /شنیدم ۴، ۵ نفر در دولت تصمیم نهایی را می‌گیرند /رائفی‌پور بیکار است، قالیباف زرنگ!
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت
  • ضروری شدن اخذ‌ شناسه یکتا منجر به شفافیت اقتصادی می‌شود
  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند