Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:46:41 GMT

ثبت ۴۳ اختراع توسط دانشگاهیان علوم پزشکی بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۱۵۲

ثبت ۴۳ اختراع توسط دانشگاهیان علوم پزشکی بیرجند

به گزارش خبرنگارمهر، طوبی‌کاظمی صبح دوشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه تحقیقات، تکمیل آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه در سال گذشته بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در سال گذشته ۱۲۰ متر مربع به مساحت آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی افزوده شد و در حال حاضر به ۷۰۰ متر مربع رسیده است و البته ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات نیز برای آن خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتمام ۱۴ پایان‌نامه پژوهش محور در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در یک سال گذشته

کاظمی با اشاره به پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در یک سال گذشته، ادامه داد: تعداد پایان‌نامه‌های اتمام یافته ۱۴ عدد است که از این تعداد ۱۰ پایان‌نامه مربوط به دوره پزشکی عمومی و ۴ پایان‌نامه مربوط به تحصیلات تکمیلی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز تحقیقات در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعالیت می‌کند که سه سه تای آن مصوب قطعی است، افزود: مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق، مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، مرکز تحقیقات سلولی ملکولی و مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و مسمومیت‌ها این مراکز هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: در زمینه فعالیت‌های حوزه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توانستیم ۶۰۵ میلیون تومان اعتبار از سمت وزارتخانه در حوزه فناوری جذب کنیم.

برگزیده شدن دو طرح از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در چهارمین دوره طرح شهید احمدی روشن

کاظمی با اشاره به برگزیده شدن دو طرح از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در چهارمین دوره طرح شهید احمدی روشن، اظهارکرد: همچنبن هفت طرح به ارزش ۱۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در طرح حمایت از طرح‌های فناورانه با محوریت زرشک، زعفران و عناب در یک سال گذشته برگزیده شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم تشکیل واحد مالکیت فکری بود که با تشکیل آن ۴۳ مورد اختراع در این واحد توسط دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ثبت شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یک مجله فارسی و دو مجله انگلیسی به چاپ می رسد که در یک سال گذشته تعداد مقالات آن افزایش چشمگیری داشته است.

کاظمی با تأکید بر اینکه از محل خیرین نیز می‌توانیم برای طرح‌های پژوهشی بودجه‌هایی جذب کنیم، اظهارکرد: اولین خیر پژوهشی حوزه علوم پزشکی مرحوم دکتر ناصح بود که زمین هزار و ۸۰۰ متر مربعی را جهت احداث پژوهشکده در اختیار دانشگاه قرار داد.

وی یادآور شد: در آخرین مورد نیز خیری ۵۰۰ میلیون تومان برای فعالیت مرکز بازتوانی قلب دانشگاه رازی بیرجند هزینه کرد.

کد خبر 4799148

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ثبت اختراع بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی باهم رقابت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  1403، تعداد 2959 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

 14900 داوطلب در  تمام گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، در کل کشور تعداد 128 هزار و 362 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد 47 هزار و 112 نفر معادل 37 درصد داوطلبان زن و تعداد 81 هزار و 250 نفر معادل 63 درصد داوطلبان مرد بودند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد 384 هزار و 960 داوطلب شامل تعداد 250 هزار و 345 نفر معادل 65 درصد داوطلبان زن و تعداد 134 هزار و 615 نفر معادل 35 درصد داوطلبان مرد بودند.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند