Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه ابن سینا از ارائه گزارشی کیک حاوی قرص در همدان خبر داد و گفت: داخل کیک یکی از دانش‌آموزان مدارس همدان قرصی پیدا شده که در حال بررسی موضوع هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، باخبر شدیم که در یکی از مدارس شهرک مدنی همدان داخل کیک یکی از دانش‌آموزان قرص پیدا شده و نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد که به سراغ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان رفتیم تا صحت مطلب را جویا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله جعفری اظهار کرد: اخیراً برخی از استان‌ها نسبت به این مسئله درگیر بودند و ما نیز در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دیده و شنیده‌ایم اما بهتر است مرجع پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق تکلیف موجود برای مدیریت پایگاه‌های تغذیه سلامت مدارس و بوفه‌ها  دستورالعمل متقن هر سال ارسال می‌شود گفت: اگر طبق این دستورالعمل پیش رویم در حوزه فرهنگ‌سازی تغذیه کودکان  کمتر به مشکل برخواهیم خورد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در مورد کیک‌های حاوی قرص نمی‌توانم صحبت کنم و از آمارها سخن بگویم چون مرجع پاسخگویی نیستم افزود: در برخی از استان‌ها وجود قرص در کیک را شنیده‌ایم و با توجه به گزارش‌های معدود و محدود؛ وزارت آموزش و پرورش نیز اخیرا ابلاغیه‌ای در این خصوص به ادارات آموزش و پرورش ارسال کرده است.

وی با اشاره به اینکه این موارد محدود در برخی‌ از استان‌ها از طریق مراجع ذی‌ربط در حال پیگیری است گفت: ما نیز مکلف هستیم نگرانی بی‌موردی برای اولیا و دانش‌آموزان ایجاد نکنیم اما پیگیر مسئله باشیم.

جعفری با بیان اینکه مشاهده یک مورد نیز در استان قابلیت پیگیری و بررسی را دارد افزود: هنوز گزارشی را در استان در این خصوص دریافت نکرده‌ام و اگر باشد آمادگی داریم که پیگیری لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع پیچیده‌ای نیست و اگر صحت داشته باشد روال این خواهد بود که موارد را سریعاً در قالب صورتجلسه به دانشگاه علوم پزشکی تقدیم کنیم خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه توسط همکاران آموزشی و پرورشی نسبت به این مسئله از هفته‌های پیش حساسیت خاصی بوده و پیگیری لازم را داشته‌اند و نیز در زمینه بیماری تنفسی در این فصول سرد نیز اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار داشته‌ایم، نظارت اولیا را نیز خواستاریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه توصیه لازم را به سیستم آموزش و پرورش ارائه داده‌ایم و همکاری خوبی با اداراتی مانند مرکز بهداشت وجود دارد افزود:‌ به ما تاکید شده که نگرانی بی‌مورد نداشته باشیم و باید در این راستا حرکت کنیم.

وی بیان کرد: دستورالعمل‌هایی که در مدیریت تعاونی‌ها و بوفه‌ها و پایگاه‌های سلامت است بخشنامه بسیار خوبی بوده که مجاز و غیرمجاز بودن مواد غذایی را مشخص کرده و طبق آن نظارت‌ها وجود دارد.

جعفری با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه، هزاران فروشگاه در سطح استان و هزاران شرکت تولیدی داریم گفت: در این مسئله مشخص شده که دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد و مربوط به استان نیست و کشور استی و امیدوارم با کمک هم آن را مدیریت و حل کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه مربوط به آموزش و پرورش است ارسال مکاتبات محرمانه برای مدیریت این مسئله است و اگر موارد خاصی باشد حتما در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد تا به اطلاع مردم برسانند.

به سراغ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا هم رفتیم تا صحبت‌های ایشان را هم بشنویم که در این خصوص اظهار کرد: گزارش‌های مربوطه به صورت رسمی از طرف آموزش و پرورش ارسال و عنوان شده که در یکی از مدارس شهر همدان یک مورد کیک حاوی قرص مشاهده شده است.

منوچهر کرمی با اشاره به اینکه در کشور در کیک‌هایی با برندهای مختلف قرص وجود داشته و تنها مربوط به یک برند نیست گفت: تمام این قرص‌ها به آزمایشگاه مربوطه ارسال می‌شود و بعد از بررسی کامل منبع، منشأ و بقیه موارد با جزئیات و آموزش‌های لازم به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با تاکید به اینکه از پنج شنبه هفته گذشته  این موضوع مورد بازرسی قرار گرفته و به تمام ابعاد توجه داریم افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مسمومیتی یا عوارضی ناشی از مصرف کیک ارائه نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه ابن سینا با بیان اینکه در سایر بسته‌های کارتن کیک پیدا شده نیز مورد دیگری از قرص مشاهده نشده است گفت: خواهشمندم متصدیان سوپرمارکت‌ها و سایر مکان‌‌های عرضه مواد غذایی حتما از ویزیتورها و مراجع رسمی و دارای فاکتور معتبر خرید انجام دهند و خریدهای کل از فرد ناشناس نداشته باشند.

وی بیان کرد: چون وجود قرص در کیک محدود بوده و تنها یک مورد در استان گزارش شده است، مردم نگرانی نداشته باشند و از مراکز معتبر خریدها را انجام داده و با احتیاط مصرف کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: از روز پنج شنبه هفته گذشته وقتی این خبر در کشور منتشر شد با وجود اینکه در همدان گزارشی ارائه نشده بود، پیگیری‌ها را در دستور کار قرار دادیم و تشدید بازرسی‌ها از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان عبدالله جعفری کیک حاوی قرص آموزش و پرورش منوچهر کرمی مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زمستان پیاز سبز بخورید!

مصرف سبزیجات به طور کلی دارای فواید غیر قابل اجتناب بسیاری برای سلامتی است، از جمله پیاز سبز که گنجینه ای از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به خصوص در فصل زمستان است، وقتی پیاز سبز در رژیم غذایی گنجانده شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

- تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز سبز یا همان پیازچه حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر بیماری های مرتبط با زمستان مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

- تقویت دستگاه گوارش

از آنجایی که پیاز سبز حاوی درصد بالایی از فیبر است، آن را به گزینه غذایی عالی برای افرادی که از سوء هاضمه و مشکلات گوارشی رنج می برند تبدیل می کند، بنابراین باید به طور مداوم آن را مصرف کنید.

- رهایی از اضافه وزن

پیاز سبز کالری کمی دارد، بنابراین خوردن آن هنگام پیروی از یک رژیم غذایی با هدف رهایی از وزن اضافی گزینه بسیار خوبی است و از شما در برابر چاقی و افزایش وزن محافظت می کند.

- آنتی باکتریال

پیاز سبز حاوی عوامل ضد باکتریایی است؛ بنابراین خوردن آن در فصل زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای مرتبط با این فصل را کاهش می دهد.

- تنظیم سطح قند خون

بسیاری از مطالعات پزشکی تأیید کرده‌اند که خوردن پیاز سبز به کاهش احتمال افزایش قند خون کمک می‌کند و این آن را به انتخابی عالی برای دیابتی‌ها تبدیل می‌کند، زیرا برای تنظیم سطح قند خون مفید است.

* مجله سلامتی

دیگر خبرها

  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • گوکرش درباره آینده‌اش: نمی‌توانم به هواداران اسپورتینگ لیسبون قولی بدهم
  • فن دایک جایی نمی‌رود: در دوران گذار، لیورپول را همراهی خواهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • تصمیم نهایی یورگن کلوپ در مورد صلاح
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • گلایه پیولی از خبرنگاران: نمی‌توانم شما را کنترل کنم!
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!