Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:39:14 GMT

دیتاسنترهای کشور رتبه بندی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۶۲۴

دیتاسنترهای کشور رتبه بندی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، این تفاهم نامه همکاری با هدف تدوین ضوابط و مقررات رتبه بندی دیتاسنترهای داخل کشور و صدور گواهی نامه های رتبه بندی این مراکز منعقد شد.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مراسم رتبه بندی دیتاسنترها در داخل کشور را سرآغازی برای تجمیع فعالیت این خدمات و حذف مراکز داده دولتی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به زودی فراخوان رتبه بندی مراکز داده منتشر می شود، یکی از دغدغه های جدی توسعه زیرساخت توسعه فناوری اطلاعات در کشور را رتبه بندی و ارزیابی مراکز داده با توجه به استانداردگذاری های جهانی برشمرد و گفت: عدم وجود این رتبه بندی باعث شده استفاده از خدمات مراکز داده برای میزبانی سایت ها و سرورهای داده  با استانداردهای مشخصی همراه نباشد و کسانی که خدمات دیتاسنتر به مردم ارائه می دهند نمی توانند از امکانات دولتی مشوق ها و تعرفه های متفاوتی بهره مند شوند.

ناظمی گفت: با وجود ضوابط رتبه بندی و حل مشکلات در نظام مجوز دهی شاهد رویکردهای تشویقی از جمله تسهیل امکانات در هزینه ترافیک و سوبسید در قیمت برق صنعتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مزیت نهفته ای در حوزه دیتاسنتر در داخل کشور نسبت به منطقه وجود دارد، گفت: با وجود استانداردسازی دیتاسنترها در داخل ایران می توانیم شاهد دریافت خدمات میزبانی از کشورهای منطقه جنوب غرب آسیا و CIS برای میزبانی در این حوزه باشیم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: ارزیابی مراکز داده طی این تفاهم نامه به آزمایشگاه های بخش خصوصی واگذار شده و در این راستا کارگروهی در سازمان نظام صنفی رایانه ای معیارها و استانداردها را تعیین خواهد کرد. در پی این فراخوان مراکز داده دولتی وخصوصی رتبه بندی می شوند و ما امیدواریم این اتفاق، سرآغاز تجمیع دیتاسنترها در کشور و کاهش مراکز داده دولتی باشد.

کد خبر 4799273 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فناوری اطلاعات ایران امیر ناظمی ایران تحقیقات علمی نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات فناوری نانو فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ربات موبایل گوگل هفته پژوهش محمد جواد آذری جهرمی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)