Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:11:22 GMT

پیشرفت 60 درصدی فاز دوم موزه دفاع مقدس ایلام

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۹۰۶

پیشرفت 60 درصدی فاز دوم موزه دفاع مقدس ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام از پیشرفت 60 درصدی فاز دوم موزه دفاع مقدس خبر داد.

«محمدرضا شرف بیانی» در گفتو گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ایلام،  اظهار کرد:  این مرکز حدود سه هکتار مساحت دارد و زیربنای مسقف آن نیز سه هزار مترمربع است که  فاز اول این موزه، شامل گالری‌های عکس 3 هزار شهید دفاع مقدس استان، بازسازی وضعیت شهرهای ایلام در زمان جنگ، سنگرهای فرماندهی و بازسازی عملیات‌های انجام‌شده در استان ازجمله فتح میمک، کوشک، محرم و والفجر پنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش شده همه‌ی صحنه‌های دوران دفاع مقدس ازجمله اعزام به جبهه‌ها، نقش ایلات و طوایف در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی جنگ، ایلام در جنگ و مقاومت و پایداری مردم ایلام در برابر رژیم بعث به نمایش درآید، گفت: فاز اول این مجموعه در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم این مجموعه وارد مراحل اجرایی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه اعتبار فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ایلام حدود 20 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: برای فاز اول این موزه مبلغ 15 میلیارد ریال از محل منابع استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تخصیص و 5 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات کشوری از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأمین شد.

شرف‌بیانی با اشاره به اینکه فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، بوستان معلم و میدان دفاع مقدس با جانمایی المان‌هایی مربوط به زمان جنگ تحمیلی به باغ‌موزه در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است