Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:14:45 GMT

بازار سهام آرام گرفت/رشد ۳۷۲ واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۹۱۷

بازار سهام آرام گرفت/رشد ۳۷۲ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس و اوراق بهادار پس از ۲ روز رکوردشکنی در پایان سومین روز معاملاتی خود در هفته جاری با رشد ۳۷۲ واحدی در ارتفاع ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه 25 آذر) با رشد 326 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 344 هزار و 441 واحد سومین روز کاری خود در هفته جاری را آغاز کرد و در ادامه روز این روند صعودی با شیب ملایم ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس و اوراق بهادار با رشد ۳۷۲ واحدی در ارتفاع ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۹ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد به ۹۲ هزار و ۲۶۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۶۷ واحد رشد معادل ۰.۸۱ درصد به ۱۰۸ هزار و ۵۹۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۷۹ واحد افزایش، معادل ۰.۸۱ درصد به ۷۲ هزار و ۵۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۱۸ واحد رشد، معادل ۰.۲۳ درصد به ۴۰۷ هزار و ۹۲۳ واحد، شاخص بازار اول با ۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد به ۲۴۶ هزار ۶۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۶۴ واحد رشد معادل ۰.۲۶ درصد، به ۷۱۷ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فخاس با 182 واحد، ونیکی با 72 واحد، والبر با 37 واحد، شتران با 32 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای فولاد با 42 واحد و خودرو با 32 واحد و فملی با 27 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند. در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس در صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، بترانس - ايران‌ ترانسفو، تاپيكو - س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين و خساپا – سايپا قرار داشتند که در میان آنها نمادهای ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و بترانس - ايران‌ ترانسفو روند صعودی داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز نمادهای تاپیکو با ۲۰۵ واحد، فخاس با ۱۸۸ واحد، تیپیکو با ۸۰ واحد و ونیکی با ۷۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای رمپنا با ۱۵۲ واحد، فولاد با ۱۰۳ واحد و نوری با ۷۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، بترانس - ايران‌ ترانسفو، تاپيكو - س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روزجاری بورس، در ۵۰۶ هزار و ۴۲۹ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (یکشنبه 24 آذر) دومین روز کاری خود در هفته جاری را با ۱۲۷۲ واحد رشد معادل ۰.۳۷ درصد و رسیدن به ۳۴۴ هزار و ۵۶۴ واحد به پایان رساند. شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۴۰ واحد افزایش معادل ۰.۳۷ درصد به ۹۲ هزار و ۲۹۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۴۵ واحد رشد معادل ۰.۶۰ درصد به ۱۰۷ هزار و ۸۲۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۳۱ واحد افزایش، معادل ۰.۶۰ درصد به ۷۲ هزار و ۵۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۷۵ واحد رشد، معادل ۰.۴۹ درصد به ۴۰۷ هزار و ۵۲۶ واحد، شاخص بازار اول با ۴۳۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به ۲۴۶ هزار ۸۹۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۷۹۰ واحد رشد معادل ۰.۶۷ درصد، به ۷۱۶ هزار و ۶۲۱ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته ۴ نماد فولاد با ۳۹۹ واحد، پارس با ۳۹۵ واحد، فملی با ۲۶۳ واحد و فارس با ۱۶۷ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. شاخص صنایع کاشی و سرامیک با ۳۴۳ واحد صعود معادل ۲.۶۷ درصد به ۱۳ هزار و ۲۰۲ واحد، ذغال سنگ با ۳۰۲ واحد افزایش معادل ۲.۴۵ درصد به ۱۲ هزار ۶۶۱ واحد، سیمان ۵۸ واحد رشد معادل ۳.۱۵۰ درصد به ۳ هزار و ۱۵۰ واحد، محصولات چرمی ۲۴۰ واحد افت معادل ۱.۸۶ درصد به ۱۲ هزار و ۷۰۱ واحد، فنی مهندسی با ۶۴ واحد کاهش، معادل ۲.۰۸ درصد به ۳ هزار و ۳۰ واحد، سایر معادن با ۳۱۳۲ واحد ریزش معادل ۳.۴۰ درصد به ۸۸ هزار و ۸۹۰ واحد، منسوجات با ۱۸۶ افت معادل ۳.۵۹ درصد به ۵ هزار و ۳ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای خفنر، خمحور، خچرخش، سنیر، سفانو، خشرق و سدور» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای ساربیل، غالبر، فجر، نمرینو، غگرجی، تکشا و پکویر بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۴۶۵ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما اردبیل خبرگزاری شبستان کانون های مساجد کانون های مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با افت ۷۶۴۸.۷ واحدی به ۲,۲۳۱,۴۴۹.۷۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۷۶۰.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۷۱۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۳,۶۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۱,۶۵۶.۴۳۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۷۹,۲۰۳.۶۰۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099378 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار