Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:01:12 GMT

حمله تروریست ها در کنگو ۲۲ کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۳۵۶

حمله تروریست ها در کنگو ۲۲ کشته برجای گذاشت

این گزارش به نقل از "دونات کیبوانا" فرماندار این منطقه افزود که حمله شورشیان مسلح موسوم به "نیروهای ائتلاف دمکراتیک" (آی دی اف) به روستای "بنی" موجب شد تا حداقل ۲۲ تن از کشاورزان از جمله ۱۳ زن جان خود را در این حمله از دست بدهند.

وی همچنین از زخمی شدن ۱۸ تن دیگر در این حمله تروریستی خبر داد و گفت که مردم این منطقه امروز در حالی عزیزان خود را در یک مراسم دستجمعی به خاک می سپارند که چهار روز قبل نیز در حمله مشابه از همین ترورویست ها شش تن دیگر از بستگان خود را از دست داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سِد پازو" مدیر سازمان محلی حقوق بشری نیز ضمن تایید این حمله ترورویستی و تشریح ابعاد آن، گفت که از اکتبر (مهر) ماه گذشته تا کنون بیش از ۱۵۰ تن از شهروندان این کشور جان خود را در حملات مشابه از دست دادند.

اوایل ماه جاری (دسامبر) نیز مهاجمان مسلح با حمله به مردم بی گناه در روستای "مانتومبی" در نزدیکی شهر "کامانگو" ۲۶ تن را به کام مرگ برده بودند.

به همین دلیل در پنجم آذر ماه بود که چند صد نفر از مردم خشمگین از کوتاهی های نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در جمهوری دمکراتیک کنگو برای مقابله با حملات تروریستی مشابه، به دفتر این سازمان در  منطقه بنی حمله کرده بودند.

به گزارش تلویزیون "دویچه وله" آلمان از منطقه، معترضان در پی کشتار اخیر غیرنظامیان توسط شورشیان در این کشور، حضور این نیروها را بی فایده تلقی کرده و این اعتراض را با تیراندازی و تخریب دفتر  سازمان ملل در این کشور موسوم به "یو ان کونوسکو" ابراز داشتند.

براساس این گزارش، معترضان در عین حال بعد از آنکه دفتر سازمان ملل را از نیروهای آن خالی دیدند، به تالار بزرگ شهر در کنار آن محل حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

در عین حال تلویزیون "اس ای بی سی" آفریقای جنوبی نیز در خبری دیگر از موگادیشو از کشته شدن ۲۷ معدنچی در جمهوری دمکراتیک کنگو بر اثر ریزش یک معدن طلا در استان "ایتوری واتسا" بر اثر رانش زمین خبر داد.

در سه هفته قبل نیز براثر رانش زمین در کینشازا، ۴۱ تن از شهروندان این کشور جان خود را از دست داده بودند.

برچسب‌ها جمهوری دموکراتیک کنگو عناصر تروریستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری دموکراتیک کنگو عناصر تروریستی جمهوری دموکراتیک کنگو عناصر تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان

طی حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

به گزارش‌ مشرق، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

طی این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند. جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسید
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری